15. Ulusal Spor Bilimleri Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 08 Mayıs 2023, ss.211, (Özet Bildiri)
Giriş ve Amaç: Bu çalışmada spor bilimleri öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı ve akademik öz yeterliklerinin akademik erteleme davranışlarına etkisi incelenmiştir. Yöntem: Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu spor bilimleri alanında öğrenim gören 61 kadın 149 erkek toplam 210 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin demografik bilgilerini belirlemek amacıyla, “Kişisel Bilgi Formu”, akıllı telefon bağımlılıklarını belirlemek için “Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği” akademik öz yeterliklerini belirlemek için “Akademik Öz yeterlik Ölçeği” ve akademik erteleme davranışını belirlemek için ise “Akademik Erteleme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilere öncelikle normallik analizleri uygulanmıştır. Daha sonra değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla pearson korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular: Araştırma da öğrencilerin akıllı telefon bağımlılıkları ile akademik ertelemeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Akıllı telefon bağımlılığı ile akademik öz yeterlik ve akademik erteleme ile akademik öz yeterlik arasında ise istatistiksel olarak anlamlı ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin akıllı telefon bağımlılıklarının akademik erteleme davranışların anlamlı düzeyde yordadığı tespit edilmiştir. Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin akıllı telefon bağımlılıklarının akademik erteleme davranışlarının %40.7 düzeyinde önemli bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Spor Bilimleri, Akıllı Telefon Bağımlılık, Akademik Erteleme, Akademik Öz yeterlik
Introduction and Aim: In this study, the effects of smartphone addiction and academic self-efficacy of sports science students on academic procrastination behaviors were investigated. Method: Relational screening model was used in the research. The study group consists of a total of 210 university students, 61 female and 149 male, studying in the field of sports sciences. "Personal Information Form" was used to determine students' demographic information, "Smartphone Addiction Scale" to determine smartphone addictions, "Academic Self-Efficacy Scale" to determine academic self-efficacy, and "Academic Procrastination Scale" to determine academic procrastination behavior. Normality analyzes were first applied to the data. Then, Pearson correlation analysis and multiple linear regression analysis were performed to determine the relationships between the variables. Results: In the study, it was determined that there was a statistically significant positive relationship between students' smartphone addiction and academic procrastination. It was determined that there was no statistically significant relationship between smartphone addiction and academic self-efficacy, and between academic procrastination and academic self-efficacy. It has been determined that students' smartphone addiction significantly predicts academic procrastination behaviors. Conclusion: As a result of the research, it was determined that students' smartphone addiction was an important predictor of academic procrastination behaviors at the level of 40.7%.
Keywords: Sports Sciences, Smartphone Addiction, Academic Procrastination, Academic Self-efficacy