İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA KÜLTÜRÜ EDİNME DÜZEYLERİ İLE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINI KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ


Sever S., İnce Samur A. Ö., Doğan Güldenoğlu B. N., Çıldır B., Bulut S.

I. Türkiye Çocuk ve Medya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Kasım 2013

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu çalımada, ilkokul 4. sınıf örencilerinin okuma kültürü edinme düzeyleri ile kit- le iletiim araçlarını kullanma alıkanlıkları arasındaki iliki incelenmitir1. Aratırma, ilikisel tarama modelinde betimsel bir çalımadır. Veriler, aratırmacılar tarafından ha- zırlanan sormacalar ile toplanmıtır. Çalıma, 2012-2013 ders yılında Ankara’ya balı Çankaya lçesinde 649 örenciyle gerçekletirilmitir. Aratırma sonucunda, örenci- lerin okuma kültürü edinme düzeyleri ile kitle iletiim araçlarını kullanma alıkanlık- ları arasında iliki olduu saptanmıtır.

Anahtar Sözcükler: Temel okuma becerisi, okuma alıkanlıı, eletirel okuma, okuma kültürü, kitle iletiim araçlarını kullanma alıkanlıı.

This research investigated the relationship between acquisition levels of reading cul- ture and media habits of 4th graders in primary school2. In this present research, be- ing a descriptive study in relational screening model, data was gathered from the form that was constructed by researchers of this study. The research was realized with 649 students at schools from the municipality of Çankaya, Ankara in the academic year of 2012-2013. Results showed that there is a relationship between the acquisition levels of reading culture and media habits of 4th graders in primary school.

Key words: Basic reading skill, reading habit, critical reading, reading culture, media habits.