I. Türkiye Çocuk ve Medya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Kasım 2013
Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma kültürü edinme düzeyleri ile kit- le iletişim araçlarını kullanma alışkanlıkları arasındaki ilişki incelenmiştir1. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Veriler, araştırmacılar tarafından ha- zırlanan sormacalar ile toplanmıştır. Çalışma, 2012-2013 ders yılında Ankara’ya bağlı Çankaya İlçesinde 649 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrenci- lerin okuma kültürü edinme düzeyleri ile kitle iletişim araçlarını kullanma alışkanlık- ları arasında ilişki olduğu saptanmıştır.
Anahtar Sözcükler: Temel okuma becerisi, okuma alışkanlığı, eleştirel okuma, okuma kültürü, kitle iletişim araçlarını kullanma alışkanlığı.
This research investigated the relationship between acquisition levels of reading cul- ture and media habits of 4th graders in primary school2. In this present research, be- ing a descriptive study in relational screening model, data was gathered from the form that was constructed by researchers of this study. The research was realized with 649 students at schools from the municipality of Çankaya, Ankara in the academic year of 2012-2013. Results showed that there is a relationship between the acquisition levels of reading culture and media habits of 4th graders in primary school.
Key words: Basic reading skill, reading habit, critical reading, reading culture, media habits.