1. Örgütsel Davranış KOngresi, Sakarya, Türkiye, 15 - 16 Kasım 2013, ss.137-142
Bu araştırmanın amacı kadın öğretim üyelerinin cam tavana maruz kalma düzeyini
belirlemek ve cam tavana neden olan değişkenleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın
yöntemi, açıklayıcı şekilde tasarlanmıştır ve veri toplama materyali ankettir.
Bulgulara göre kadın öğretim üyelerinin orta düzeyde bir cam tavan algısı vardır ve
bu cam tavan algısı ile cinsiyet ayrımcılığı, basmakalıp yargılar ve kurum kültürü
pozitif yönde ilişkili iken rol çatışmasının bir ilişkisi yoktur. Ayrıca cam tavana etki
eden faktörlerin cinsiyet ayrımcılığı ve kurum kültürü olduğu, rol çatışması ve
basmakalıp yargıların ise cam tavanın bir öncülü olmadığı ortaya çıkmıştır. Evlilik,
idari görev, mesleki kıdem ve unvana göre değişkenlerde farklılık gözlenmemiştir