GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI DERSİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN KAZANIM BOYUTUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ: ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ


İlter E.

Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.16, sa.1, ss.91-109, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Gönüllülük olgusunun günümüz toplumlarında her geçen gün öneminin artması ile birlikte genç bireyler, sivil toplum kuruluşları ve üniversiteler bu olgunun en önemli aktörleri haline gelmiştir. Özellikle ülkemizde gönüllülük ve sivil toplum kuruluşları katılımın batı ülkelerine oranla düşük olmasından dolayı üniversite gençliğinin toplumsal duyarlılığını ve katılımını artırma noktasında birtakım girişimlerde bulunulmuştur. Bunlardan bir tanesi de “Gönüllülük Çalışmaları” dersinin üniversite ders müfredatına konulmasıdır. Araştırma, “Gönüllülük Çalışmaları” dersinin öğrencilere istenilen kazanımları sağladığını ve gönüllülük olgusuna pozitif bir bakış geliştirdiklerini ortaya koymuştur. Araştırmada verilerin elde edilmesinde nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modelinde çoğunlukla kullanılan veri toplama aracı ankettir. Araştırma “Gönüllülük Çalışmaları” dersini seçen 48 öğrenciden elde edilen veriler, SPSS 25 kullanılarak analiz edilmiştir. Analizden edilen bulgular neticesinde, dersin öğrencilerde istendik kazanımları elde etmelerine imkan sağladığını ortaya koymuştur. Bu dersin yürütülmesinin ne şekilde olacağı ve bu dersi tercih eden öğrencilerin uygulamalar sonucunda ne gibi kazanımlar elde ettikleri, gelecek dönemlerde bu ve buna benzer derslerin gelişim seyrini de etkileyecektir.