3.Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, ss.102
Okulöncesi kurumları çocukların sistemli ilk eğitim kurumlarını oluşturmaktadır. Bu dönemde ailelerin okul ve öğretmene karşı geliştirdikleri tutum ve düşünceler, hem çocuklarının okulöncesi dönemdeki gelişimleri hem de ileriki dönemlerde çocuklarının eğitim-öğretim faaliyetlerine dahil olmaları açısından önem arz etmektedir. Araştırma, çocuğu okulöncesi kurumuna devam eden ebeveynlerin okul ve öğretmen kavramlarına ilişkin geliştirdikleri metaforları incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu, Erzincan merkezinde bulunan okulöncesi kurumlarından tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 2 anaokulundaki çocukların ebeveynlerinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda katılımcılara, “okul …….benzer; çünkü……..” ve “öğretmen …….benzer; çünkü……..” tamamlamaları istenmiş ve çocuklarının devam ettikleri okul ve öğretmenleri ile ilgili sorunları ile ilgili sorular yöneltilmiştir.
Araştırma bulgularında ebeveynlerin karnelerle ilgili görüşleri konusunda önemli bulgulara ulaşılmış ve konu ile ilgili olanlara önemli mesajlar verilmiştir.