Finansal Okuryazarlık ve Finansal Eğitim Üzerine Teorik Bir İnceleme


Creative Commons License

Sarı S. S., Saka Ilgın K.

ETÜ Sentez İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, sa.6, ss.43-63, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: ETÜ Sentez İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.43-63
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Finansal okuryazarlık; finansal bilgi, finansal tutum ve finansal davranış boyutlarından oluşmaktadır. Yatırımcıların tam anlamıyla finansal okuryazar olarak adlandırabilmeleri için finansal bilgilerini finansal tutum ve davranışlarına yönlendirebilmeleri gerekmektedir. Finansal eğitimin ise finansal okuryazarlığın temel boyutu olan finansal bilgi seviyesinin artırılmasında ön koşul olduğu ifade edilebilir. İçinde bulunduğumuz yüzyılda istikrarlı kazanç sağlayabilen bir yatırımcı olabilmek için finansal okuryazar olmak; finansal okuryazar olabilmek için ise finansal eğitim almak zorunlu hale gelmiştir. Günümüzde yatırımcıların, akademisyenlerin ve kamu otoritelerinin ilgisini çeken finansal okuryazarlık ve finansal eğitim kavramlarının ne olduğu, neden geliştirilmesi gerektiği bu çalışmada teorik bir altyapı ile incelenmiştir.

Financial literacy consists of financial knowledge, financial attitude and financial behavior dimensions. Investors need to be able to direct their financial information to their financial attitudes and behaviors in order to be fully financially literate. It can be stated that financial education is a prerequisite for increasing the level of financial knowledge, which is the basic dimension of financial literacy. In order to be an investor who can provide stable income in this century; have to be financial literate; and in order to be financially literate, it has become compulsory to receive financial education. In this study, the concepts of financial literacy and financial education, which attract the attention of investors, academicians and public authorities, what are these and why should be developed are examined with a theoretical background in this study.