ETÜ Sentez İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, sa.6, ss.43-63, 2021 (Hakemli Dergi)
Finansal okuryazarlık; finansal bilgi, finansal
tutum ve finansal davranış boyutlarından
oluşmaktadır. Yatırımcıların tam anlamıyla finansal
okuryazar olarak adlandırabilmeleri için finansal
bilgilerini finansal tutum ve davranışlarına
yönlendirebilmeleri gerekmektedir. Finansal eğitimin
ise finansal okuryazarlığın temel boyutu olan finansal
bilgi seviyesinin artırılmasında ön koşul olduğu ifade
edilebilir. İçinde bulunduğumuz yüzyılda istikrarlı
kazanç sağlayabilen bir yatırımcı olabilmek için
finansal okuryazar olmak; finansal okuryazar
olabilmek için ise finansal eğitim almak zorunlu hale
gelmiştir. Günümüzde yatırımcıların,
akademisyenlerin ve kamu otoritelerinin ilgisini çeken
finansal okuryazarlık ve finansal eğitim kavramlarının
ne olduğu, neden geliştirilmesi gerektiği bu çalışmada
teorik bir altyapı ile incelenmiştir.
Financial literacy consists of financial
knowledge, financial attitude and financial behavior
dimensions. Investors need to be able to direct their
financial information to their financial attitudes and
behaviors in order to be fully financially literate. It can
be stated that financial education is a prerequisite for
increasing the level of financial knowledge, which is
the basic dimension of financial literacy. In order to be
an investor who can provide stable income in this
century; have to be financial literate; and in order to be
financially literate, it has become compulsory to
receive financial education. In this study, the concepts
of financial literacy and financial education, which
attract the attention of investors, academicians and
public authorities, what are these and why should be
developed are examined with a theoretical background
in this study.