4th International Recreation and Sports Management Congress, Antalya, Turkey, 17 - 20 May 2023, pp.90-91
İnsanların zamanlarını etkili yönetmeleri sadece çalışma zamanları için değil boş zamanları için de gerekli ve önemli
görülmektedir. Bu çalışmanın amacı akademisyenlerin boş zaman yönetimlerinde hangi faktörlerin belirleyici olduğunu
incelemek ve akademisyenlerin farklı değişkenlere göre boş zaman yönetimlerini belirlemektir.
Yöntem:
Çalışma kapsamında akademisyenlerin boş zaman yönetimlerinin cinsiyetlerine, medeni durumlarına, eğitim
düzeylerine, ekonomik durumlarına, kurumlarına birimlerine, ünvanlarına ve katıldıkları boş zaman faaliyetlerine göre
farklıklarının olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmaya farklı ünvana sahip 195 akademisyen katılmıştır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak katılımcıların demografik özelliklerine yönelik soruların yer aldığı anket formu ve Akgül ve
Karaküçük (2015)’ün Türkçe ’ye uyarlayıp geçerliliği ve güvenirliğini yaptığı “Boş Zaman Yönetimi Ölçeği” kullanılmıştır.
Çalışma kapsamında veriler tek yönlü varyans analizi ve T testi kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular:
Çalışma kapsamında akademisyenlerin boş zaman yönetimleri ile cinsiyetleri ( p>0.419), medeni durumları (p>0.576),
eğitim düzeyleri (p>o.o67), ekonomik durumları (p>0.101), kurumları (p>0.338) ve birimleri (p>0.490) arasında anlamlı
bir ilişki olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Bunun yanında katılımcıların boş zaman yönetimleri ile unvanları (p>0.000)
ve katıldıkları boş zaman faaliyetleri (p<0.000) arasında anlamlı ilişki olduğu görülmüştür.
Sonuç:
Çalışma sonucunda akademisyenlerin boş zaman yönetimlerinde en çok ‘’Boş zaman tutumu’’ en az ise
‘’Değerlendirme’’ alt boyutlarının belirleyici olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında akademisyenlerin cinsiyetleri, medeni
durumları, eğitim düzeyleri, ekonomik durumları ve görevli oldukları kurumları ve birimleri ile boş zaman yönetimleri
arasında anlamlı bir fark bulunmazken, ünvanları ve katıldıkları boş zaman faaliyetleri ile boş zaman yönetimleri
arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Boş Zaman - Boş Zaman Yönetimi - Akademisyen