the 10th International Scientific Research Congress -Science and Engineering, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Nisan 2021
Tasarım aşamasında betonarme döşemeleri kolon,
kiriş gibi yük ve/veya moment taşıyan elemanlardan ayıran temel özellik kesme
kuvvetinin beton tarafından karşılanarak enine donatıya ihtiyaç duyulmamasıdır.
Buna ek olarak betonarme kiriş ve döşemelerinde eğilme davranışları kısmen
birbirine benzerlik gösterse de korozyon oluşumu durumunda davranış farklıdır.
Araştırma kapsamında monotonik eksenel eğilme yükü etkisi altında olacak
şekilde laboratuvar şartlarında üretilecek bir (1) adedi referans numune olmak
üzere toplam altı (6) adet iki doğrultulu ve korozyonlu betonarme taşıyıcı
döşeme plaka numunelerinin deneysel çalışmalarının yürütülmesi planlanmıştır.
Üretilecek betonarme taşıyıcı döşeme plaka numunelerin korozyona uğratılması
amacıyla hızlandırılmış bir korozyon yöntemi kullanılacaktır. Araştırma
kapsamında tasarlanan farklı düzeylerdeki korozyon sevilerinin gerçek
değerleri, monotonik eğilme testlerinden sonra betonarme numuneler kırılarak ve
tüm donatı çubukları çıkarılarak, yapılacak olan gravimetrik çalışmalar ile
belirlenecektir. Betonarme taşıyıcı döşeme plaka numunelerinin her iki kısa ve
uzun doğrultularındaki korozyon seviyeleri, Kırılma (Akma) Çizgileri Teorisine
dayanan iki her iki doğrultuda belirlenecek olan moment kapasiteleri açısından
dikkate alınacaktır. Böylece, her iki doğrultuda elde edilen gerçek korozyon
seviyeleri ile moment taşıma kapasiteleri, test sonuçlarının 12 (on iki) adet
korozyonlu betonarme döşeme plakaları için tartışılabilmesi sağlanacaktır.
Moment taşıma kapasitesi için araştırma kapsamında geliştirilecek olan bir yeni
model ile literatürde bulunan daha önceki çalışmalara ait verilerin
doğrulanması yapılabilecektir.
The main feature that separates reinforced
concrete slabs from load and/or moment bearing elements such as columns and
beams during the design phase is that the shear force is met by the concrete
and no transverse reinforcement is required. In addition, although the flexural
behaviors of reinforced concrete beams and slabs are partially similar to each
other, the behavior is different in case of corrosion formation. Within the
scope of the research, it is planned to conduct experimental studies of a total
of six (6) two-sided and corroded reinforced concrete bearing slab plate
specimens, including one (1) reference specimen, to be produced under the
effect of monotonic axial flexure load. An accelerated corrosion method will be
used in order to corrode the specimens of reinforced concrete bearing slab
plates to be produced. The actual values of the corrosion levels at different
levels designed within the scope of the research will be determined by
gravimetric studies by breaking the reinforced concrete specimens after
monotonic flexure tests and removing all reinforcement bars. Corrosion levels
in both short and long directions of reinforced concrete bearing slab specimens
will be taken into account in terms of moment capacities to be determined in
both directions based on the Fracture (Yield) Line Theory. Thus, it will be
ensured that the actual corrosion levels and moment carrying capacities
obtained in both directions, test results can be discussed for 12 (twelve)
corroded reinforced concrete slab plates. With a new model to be developed
within the scope of the research for moment carrying capacity, it will be
possible to verify the data of previous studies in the literature.