Kentiçi Kavşakların Mikrosimülasyon Yöntemiyle Modellenmesi: Erzurum İli Örneği


Baş F. İ., Çolak M. A., Demiriz A. O., Bayata H. F., Bayrak O. Ü., Keleş Ö. F., ...Daha Fazla

International Conference On Access To Recent Advances In Engineering And Digitalization, Kayseri, Türkiye, 5 - 07 Mart 2020, ss.152-153

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kayseri
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.152-153
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Gelişen teknolojiye bağlı olarak dünya genelinde olduğu gibi Erzurum il merkezinde de araç sayısında artış meydana gelmiş ve Erzurum kent içi ana arter ve ana arterleri üzerinde bulunan kavşaklarda trafik hacminin artmasına sebep olmuştur. Erzurum’da son beş yılda motorlu taşıt sayısı 16.762 artarak 119.108’e ulaşmıştır. Artan trafik hacmi özellikle şehrin en merkezi kavşağı konumunda olan Tebrizkapı Kavşağı’nı etkilemiştir. Tebrizkapı Kavşağı kentin en işlek merkezi olan Cumhuriyet Caddesi, Sanayi Caddesi ve en önemli alışveriş merkezlerinden biri olan Kuyumcular Caddesi arasında kaldığından özellikle sabah mesai başlangıç saatleri ve akşam mesai bitim saatlerinde ciddi trafik yoğunluklarına maruz kalmaktadır. Sayım sonuçları doğrultusunda Tebrizkapı Kavşağı’nda sabah zirve saati 07:45 ile 08:45 ve akşam zirve saati 16:45 ile 17:45 arasında olduğu belirlenmiştir.

 

Bu çalışmada, AIMSUN yazılımı kullanılarak Tebrizkapı Kavşağı’nın mevcut durum ve farklı kavşak tipleri ile tasarımları Mikrosimülasyon ile simüle edilmiştir. Simülasyonlar sonucunda gecikme süresi ve bekleme süresi faktörleri dikkate alınarak en uygun kavşak tipi seçimi yapılmıştır.

Depending upon improving technology, increase at the number of vehicles has appeared in Erzurum province as in all around the world, and this has caused increase at traffic volume in main arteries and  intersections on this inner city  main arteries. Because Tebrizkapı Junction is located between Cumhuriyet Street, Sanayi Street which is the busiest center of the city, and Kuyumcular Street, one of the most important shopping centers, it is exposed to serious traffic intensity especially in the morning working hours and evening working hours. In accordance with the numbers of countings, peak hour for the morning in Tebrizkapı intersection is between 7.45 and 8.45 a.m., and the peak hour for the evening is between 4.45 and 5.45 p.m..

 

In this study, current status of Tebrizkapı intersection and types and designs of different intersections were simulated with Microsimulation in AIMSUN software. At the end of the simulations, the most appropriate intersection type was selected regarding volume/capacity ratios, delay time and stop time factors. Moreover, the effect of intersection types upon volume/capacity ratios was also determined.