International Conference On Access To Recent Advances In Engineering And Digitalization, Kayseri, Türkiye, 5 - 07 Mart 2020, ss.152-153
Gelişen teknolojiye bağlı olarak
dünya genelinde olduğu gibi Erzurum il merkezinde de araç sayısında artış
meydana gelmiş ve Erzurum kent içi ana arter ve ana arterleri üzerinde bulunan
kavşaklarda trafik hacminin artmasına sebep olmuştur. Erzurum’da son beş yılda
motorlu taşıt sayısı 16.762 artarak 119.108’e ulaşmıştır. Artan trafik hacmi
özellikle şehrin en merkezi kavşağı konumunda olan Tebrizkapı Kavşağı’nı
etkilemiştir. Tebrizkapı Kavşağı kentin en işlek merkezi olan Cumhuriyet Caddesi,
Sanayi Caddesi ve en önemli alışveriş merkezlerinden biri olan Kuyumcular Caddesi
arasında kaldığından özellikle sabah mesai başlangıç saatleri ve akşam mesai
bitim saatlerinde ciddi trafik yoğunluklarına maruz kalmaktadır. Sayım
sonuçları doğrultusunda Tebrizkapı Kavşağı’nda sabah zirve saati 07:45 ile
08:45 ve akşam zirve saati 16:45 ile 17:45 arasında olduğu belirlenmiştir.
Bu çalışmada, AIMSUN yazılımı
kullanılarak Tebrizkapı Kavşağı’nın mevcut durum ve farklı kavşak tipleri ile
tasarımları Mikrosimülasyon ile simüle edilmiştir. Simülasyonlar sonucunda
gecikme süresi ve bekleme süresi faktörleri dikkate alınarak en uygun kavşak
tipi seçimi yapılmıştır.
Depending upon improving technology, increase at the number of vehicles
has appeared in Erzurum province as in all
around the world, and this has caused increase at traffic volume in main
arteries and intersections on this inner
city main arteries. Because Tebrizkapı Junction is located between
Cumhuriyet Street, Sanayi Street which is the busiest center of the city, and
Kuyumcular Street, one of the most important shopping centers, it is exposed to
serious traffic intensity especially in the morning working hours and evening
working hours. In accordance with the numbers of countings, peak hour for the
morning in Tebrizkapı intersection is between 7.45 and 8.45 a.m., and the peak
hour for the evening is between 4.45 and 5.45 p.m..
In this study, current status of Tebrizkapı intersection and types and
designs of different intersections were simulated with Microsimulation in AIMSUN
software. At the end of the simulations, the most appropriate
intersection type was selected regarding volume/capacity ratios, delay time and
stop time factors. Moreover, the effect of intersection types upon
volume/capacity ratios was also determined.