TURİZM VE DESTİNASYON PAZARLAMASINDA STRATEJİ


Creative Commons License

Taş M.

TURİZM VE DESTİNASYON PAZARLAMASI, Ünal,Aydın; Çelen,Onur, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.143-160, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.143-160
  • Editörler: Ünal,Aydın; Çelen,Onur, Editör
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Destinasyon pazarlaması, stratejik plan ile koordine edilmesi gereken turizm politikasının gerçekleştirilmesini kolaylaştırır. Destinasyonların pazarlanması aynı zamanda turizm etkilerinin optimizasyonuna ve bölge için faydalarını en üst düzeye çıkarılmasına rehberlik etmelidir (Buhalis, 2000). Destinasyon, turizm sistemi için çok önemli olmasına rağmen, destinasyona “ürün” sunmak için bir araya gelen çok sayıda ürün, paydaş ve organizasyonel kurum ve bireyler nedeniyle yönetilmesi ve pazarlanması en zor ürünlerden biri olduğu yaygın olarak kabul edilmektedir (Fyall ve ark., 2006). Nitekim Sautter & Leisen (1999) destinasyonu, yerel paydaşların ilişkilerinin karmaşıklığı nedeniyle yönetilmesinin ve pazarlanmasının zor olduğunu belirtmektedir. Destinasyon pazarlaması, diğer ürünleri pazarlamaktan daha zordur çünkü destinasyon, coğrafi büyüklük, cazibe merkezleri, konaklama, yiyecek ve içecek ve eğlence dahil olmak üzere çok çeşitli ürünlerden oluşan bir pakettir (Kotler ve ark., 2022). Tüm bu zorlukların yanı sıra Günümüzde turizm endüstrisi deniz, kum, güneş üçgeninden insan, kültür, doğa üçgenine doğru evrilmektedir. Bu durum destinasyon pazarlaması yöneticilerinin pazarlama ve yönetim faaliyetlerini de paralel olarak etkilemekte ve hızla değiştirmektedir (Kara & Çavuş, 2014). Bu çalışmada strateji ve stratejik yönetim ile ilgili temel kavramlara değinilmektedir. Ayrıca turizm ve destinasyon pazarlamasında uygulanabilecek stratejiler hakkında kavramsal açıdan incelenmiştir.