Sınıf Öğretmenlerinin Etkileşimli Tahtayı Kullanma Durumları


Creative Commons License

Aktaş İ., Yeniçeri Ü., Top M. B.

10 Internatonal Computer & Instructonal Technologes Symposum, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.969-976

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Rize
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.969-976
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu çalışmanın amacı fatih projesiyle birlikte ilkokullara kazandırılan etkileşimli tahtaların sınıf öğretmenleri tarafından kullanılma durumlarını incelemektir. Çalışma, nitel verilerin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Çalışma, 3 ve 4. sınıfı okutan ve 10 yılın üzerinde meslek deneyimine sahip olan 8 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem notları kullanılmıştır. Çalışmanın başında, yarı yapılandırılmış görüşmeler yapıldıktan sonra 4 hafta boyunca haftada 2 saat öğretmenlerin dersleri gözlemlenmiştir. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme verilerine göre öğretmenler, akıllı tahtayı ağırlıklı olarak fen bilimleri ve hayat bilgisi derslerinde en az ise matematik derslerinde kullandıklarını, en çok derslerin sonunda değerlendirme yapmak amacıyla kullanmakla birlikte giriş bölümünde dikkat çekmek amacıyla kullandıklarını da ifade etmiştir. Yapılan gözlemler sonucunda ise, sınıf öğretmenlerinin derslerde etkileşimli tahtayı büyük oranda ders kitabını görsel olarak yansıtmak veya konu ile ilgili video izletmek amacıyla kullandıkları görülmüştür. Etkileşimli tahtayı kullanarak öğrenci ile etkileşimli etkinliklere fazla yer vermedikleri ve öğretmenlerin derslerinde simülasyon kullanmadıkları görülmüştür. Bunun yanında öğretmenlerin, etkileşimli tahtadan çoğunlukla dersin işlenişinde yararlandıkları, nadiren de derse dikkat çekme ve ölçme değerlendirme bölümlerinde faydalandıkları görülmüştür.