10 Internatonal Computer & Instructonal Technologes Symposum, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.969-976
Bu çalışmanın amacı fatih projesiyle birlikte ilkokullara kazandırılan etkileşimli tahtaların sınıf
öğretmenleri tarafından kullanılma durumlarını incelemektir. Çalışma, nitel verilerin
kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Çalışma, 3 ve 4. sınıfı okutan ve 10 yılın üzerinde meslek
deneyimine sahip olan 8 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, yarı
yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem notları kullanılmıştır. Çalışmanın başında, yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapıldıktan sonra 4 hafta boyunca haftada 2 saat öğretmenlerin
dersleri gözlemlenmiştir. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Yarı
yapılandırılmış görüşme verilerine göre öğretmenler, akıllı tahtayı ağırlıklı olarak fen bilimleri
ve hayat bilgisi derslerinde en az ise matematik derslerinde kullandıklarını, en çok derslerin
sonunda değerlendirme yapmak amacıyla kullanmakla birlikte giriş bölümünde dikkat çekmek
amacıyla kullandıklarını da ifade etmiştir. Yapılan gözlemler sonucunda ise, sınıf
öğretmenlerinin derslerde etkileşimli tahtayı büyük oranda ders kitabını görsel olarak
yansıtmak veya konu ile ilgili video izletmek amacıyla kullandıkları görülmüştür. Etkileşimli
tahtayı kullanarak öğrenci ile etkileşimli etkinliklere fazla yer vermedikleri ve öğretmenlerin
derslerinde simülasyon kullanmadıkları görülmüştür. Bunun yanında öğretmenlerin,
etkileşimli tahtadan çoğunlukla dersin işlenişinde yararlandıkları, nadiren de derse dikkat
çekme ve ölçme değerlendirme bölümlerinde faydalandıkları görülmüştür.