Çocuk, Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, cilt.3, sa.1, ss.39-66, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu makalede 18 Ocak 1910 –28 Temmuz 1910 tarihleri arasında yayımlanan “Arkadaş” dergisinde yer alan “Kıraat” (Okuma) ve “Kitabet” (Yazma) çalışmaları, yazarların konuya yaklaşımları açısından incelenmiştir. Gençlere ve çocuklara yönelik olarak yayım hayatını sürdüren dergide bu çalışmalar yaş gruplarına göre yapılandırılarak yönergeli, uygulamalı örnekler ve periyodik ödevlerle planlanmıştır. Çalışmalarda sergilenen yaklaşımın bugün de model oluşturabilecek cinsten olduğu görülmüştür. 14 sayı yayımlanmasına rağmen zengin ve edebi bir içerik sağlayan dergi, öğretmen yazarların elinde bir okul fonksiyonu kazanmayı da başarmıştır. Sonuç olarak yazma çalışmalarının üslup bakımından geleneksel olmakla birlikte yöntem olarak modern yaklaşımlara uygun olduğu bulunmuştur.
In this article, "Kıraat" (Reading) and
"Kitabet" (Writing) studies in "Arkadaş" (Friend) magazine
published between 18 January 1910 and 28 July 1910 were examined in terms of
their approaches. These studies are structured according to age groups and
planned with practical examples and periodic assignments in the journal which
continues its publishing life for young people and children. It is seen that
the approach exhibited in the studies is of the kind that can create a model
today. The magazine, which provides rich and literary content despite its 14
issues, has also managed to gain a school function in the hands of teacher
writers. As a result writing studies are found to be conservative by their
language and writing style while their methods reveal is found to be compliance
with modern approaches.