Çağrı Merkezi Sektöründe Devlet Teşviklerinin Etkisi


GÜNEŞ A. , SÜMER S., ZENCİR Ö. , BULUT H.

1. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sosyal ve Teknik Bilimler Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 22 - 23 Mayıs 2013, ss.33-41

  • Basıldığı Şehir: Zonguldak
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.33-41

Özet

İşletme, kuruluşu aşamasında; en önemli unsurların başında kuruluş yeri seçimi ve işletme büyüklüğünün belirlenmesi yer alır. Kuruluş yeri seçimi, işletme tipine, firmanın üreteceği mal ya da sunacağı hizmete, yer alacağı pazarın koşullarına, yatırım teşviklerine bağlı değişkenlik gösteren stratejik kararlardır. Ülkemizde 10 yıllık bir geçmişe sahip olan Çağrı Merkezi Sektörü’ nün gelişiminde uygulanan Devlet teşvikleri bu bağlamda sektör gelişimi için önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada, Çağrı Merkezi Sektörün’ de hizmet veren veya vermeyi planlayan şirketlerin kuruluş yer seçimi ve işletme büyüklüklerinin belirlenmesinde devlet teşviklerinin etkisi ele alınarak; yabancı ülkelerdeki uygulama örnekleri incelenecektir. 

At the establishment stage, business is located at the beginning of the most important elements determining the selection of location and size of business. Selection of location are strategic decisions which vary depending on the investment incentives, the market circumstances, goods or service to produce of company. In our country, goverment incentives applied in development of Call Center Sector in ten years plays an important role for the development of the sector. In this study, the effect on government incentives will be discussed determining the selection of location and size of business serving or planning in the Call Center Sector and application examples will be studied in foreign countries.