I. ULUSAL ALTERNATİF TURİZM KONGRESİ 07-09 NİSAN 2016, Erzincan, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2016, cilt.1, sa.1, ss.644
Günümüzde turist eğilimleri kitle turizmi yerine alternatif turizme özelliklede ilgi turizmine
yönelmektedir. Turistler, hobileri, merakları ve ilgilendikleri spor dalına göre farklılık göstermektedirler. Spor
turizmi başlığı altında değerlendirilen taraftar turizmi, ülkemizde adını yeni duyurmaya başlayan ve çok hızlı
gelişme gösteren, bir turizm alt dalıdır.
Taraftar turizmi; takımlarına son derece bağlı olan taraftarların bireysel veya örgütlenmiş olarak;
takımlarını desteklemek amacıyla onlarla beraber şehir dışına hatta ülke dışına seyahat etmeleri sonucu ortaya
çıkmış bir turizm alt türüdür. Taraftar Turizmi’ni Spor Turizmi’nden ayıran fark; Paket tur şeklinde müşteriye
sunulması ayrıca maç öncesinde ve sonrasında farklı aktivitelere yer verilmesidir. Bu turizm türü, aynı
zamanda kolektif turizmin içinde de yer almaktadır. Yurt dışında, özellikle Avrupa da oldukça yaygındır.
Türkiye’de de bazı oteller ve tur operatörleri, taraftar turizminin örnek uygulamalarına başlamıştır.
Bu çalışmada amaç; Türkiye de çok fazla bilinmeyen taraftar turizmini tanımlamak ve bu yeni turizm
alt türüne dikkat çekmektir. Çalışma yöntemi betimsel analiz olup, ikincil kaynaklardan veriler toplanmıştır.
Akademik kaynaklar, spor haber siteleri ve tur operatörlerinin web siteleri taranmıştır. Elde edilen veriler
ışığında bulgular analiz edilerek çalışma tamamlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Spor, taraftar, alternatif turizm, paket tur