Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, cilt.1, sa.1, ss.1-16, 2020 (Hakemli Dergi)
Matematik okuryazarlığı, bireyin gündelik yaşamda karşılaştığı durumları zihninde
matematiksel olarak kodlaması, sahip olduğu matematiksel birikimleri kullanarak
yorumlaması ve kritiğini yaparak hayatına yansıtması, süreçlerini ifade eder. Bu araştırmanın
amacı matematik okuryazarlığı konusunda matematik eğitimi ile ilgili lisansüstü tezleri çeşitli
boyutlarıyla incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen bu
çalışmada doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Türkiye’de
matematik eğitimi ile ilgili yayınlanmış 35 adet lisansüstü teze YÖKTEZ ortamından
ulaşılmıştır. Çalışmada bazı tezlere ait kısa özetler araştırmacılar tarafından belirlenen
kategorilere göre sınıflandırılarak açıklamalı kaynakça şeklinde sunulmuştur. Bunun yanı sıra
tezler, tür, yıl, danışman unvanı, araştırma yaklaşımı, örneklem grubu ve yapıldığı üniversite,
boyutlarına göre betimlenmiştir. Araştırma sonunda, en fazla çalışmanın araştırmacılarca
oluşturulan 3. kategoride yer aldığı, yüksek lisans tezlerinin doktora tezlerinden çok olduğu,
2019 yılındaki tez sayısının diğer yıllara göre daha çok olduğu, yürütmeden sorumlu
danışmanlar için en fazla görülen unvanın ise profesörlük olduğu, en fazla nicel çalışmaların
benimsendiği, en çok öğrencilerle çalışıldığı ve en fazla çalışmanın Balıkesir Üniversitesi’nde
yapıldığı görülmüştür.