“Empati yeteneği rekabette stratejik amaçlı olarak kullanılabilir mi? Girişimciler üzerinde bir araştırma”


Yeşilkaya M.

Tüm Yönleriyle Yönetim ve Strateji, Doç.Dr. Şahin Karabulut, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.427-435, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Ekin Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Bursa
  • Sayfa Sayıları: ss.427-435
  • Editörler: Doç.Dr. Şahin Karabulut, Editör
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma, okuyucuların dikkatlerini girişimcilerin yöneticilik faaliyetlerinde kullandıkları duygusal yetenekler alanına yoğunlaştırmakta ve gün geçtikçe popülerlik kazanmaya başlayan “stratejik empati” iddiasının girişimcilik alanında bir karşılığı olup olmadığını sorgulamaktadır. Bireylerin empatik eğilimleri ve stratejik uyanıklık özellikleri arasındaki ilişkinin korelasyonel olarak incelendiği çalışmada, 183 girişimciden toplanan verilerin analizleri sonucunda elde edilen bulgular, girişimcilerin empatik eğilimleri ile stratejik uyanıklık özellikleri arasında istatistiksel açıdan bir ilişkinin bulunmadığını, dolayısıyla empatinin stratejik amaçlı olarak kullanılması fikrinin girişimsel yetenekler açısından makul olmadığını ortaya koymaktadır.