Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.10, sa.2, ss.59-68, 2017 (Hakemli Dergi)
ÖZET: Bu araştırmada Eğitim Fakültesi bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının
bölümlerine göre Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) kaygı düzeyleri arasındaki farkı araştırmak
amaçlanmıştır.
Araştırma Türkiye’nin doğusunda bulunan orta ölçekli bir ilde 2015-2016 öğretim yılında Eğitim
Fakültesinin Resim (67). Müzik (50). Sınıf Öğretmenliği (35). Matematik(87). Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi(21).Beden Eğitimi (89). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (67) bölümlerine
devam etmekte olan toplam 416 (234 kız. 163 erkek. 19 cinsiyetini belirtmeyen)öğrenci ile yürütülmüştür.
Çalışma İlişkisel Tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırmada bölümlere ve sınıflara göre KPSS
kaygı düzeyi farkını test etmek için Tek Faktörlü Varyans Analizi(ANOVA). cinsiyete göre kaygı
düzeyleri farkını test etmek için ise Bağımsız Örneklemler t testi (Independent sample t test)
kullanılmıştır.
Araştırmanın bulguları ışığında; eğitim fakültesi öğrencilerinin KPSS kaygı düzeylerinin orta
düzeyde olduğu. güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin KPSS kaygı düzeylerinin diğer bölümlerde öğrenim
gören öğrencilerden farklı olmadığı. öğrencilerin sınıf düzeyine göre de anlamlı farka ulaşılamadığı. kız
öğrencilerin kaygılarının erkeklere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar sözcükler: KPSS kaygısı, Öğretmen Adayları, Güzel sanatlar Eğitimi