EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVI KAYGI DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

Taşkesen O., İşgör İ. Y., Önal M., Kurt C., Kurt N., Zhakanova G.

Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.10, sa.2, ss.59-68, 2017 (Hakemli Dergi)

Özet

ÖZET: Bu araştırmada Eğitim Fakültesi bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının bölümlerine göre Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) kaygı düzeyleri arasındaki farkı araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma Türkiye’nin doğusunda bulunan orta ölçekli bir ilde 2015-2016 öğretim yılında Eğitim Fakültesinin Resim (67). Müzik (50). Sınıf Öğretmenliği (35). Matematik(87). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi(21).Beden Eğitimi (89). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (67) bölümlerine devam etmekte olan toplam 416 (234 kız. 163 erkek. 19 cinsiyetini belirtmeyen)öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma İlişkisel Tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırmada bölümlere ve sınıflara göre KPSS kaygı düzeyi farkını test etmek için Tek Faktörlü Varyans Analizi(ANOVA). cinsiyete göre kaygı düzeyleri farkını test etmek için ise Bağımsız Örneklemler t testi (Independent sample t test) kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları ışığında; eğitim fakültesi öğrencilerinin KPSS kaygı düzeylerinin orta düzeyde olduğu. güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin KPSS kaygı düzeylerinin diğer bölümlerde öğrenim gören öğrencilerden farklı olmadığı. öğrencilerin sınıf düzeyine göre de anlamlı farka ulaşılamadığı. kız öğrencilerin kaygılarının erkeklere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar sözcükler: KPSS kaygısı, Öğretmen Adayları, Güzel sanatlar Eğitimi