The aim of this research is to examine the distance education experiences of physical education and sports teachers during the Covid-19 pandemic process. Eleven (7 Male, 4 Female) physical education and sports teachers who were determined by criterion sampling, one of the non-random sampling methods, participated in this study, which was designed in the descriptive qualitative methodology model. Semi-structured interview form was used in the research. Interview data were analyzed thematically. In this study, which examined the experiences of physical education and sports teachers towards the distance education model, 5 (five) themes were reached by analyzing the data collected from the participants: 1) General opinions, 2) Positive sides, 3) Negative sides, 4) Obstacles and 5) Suggestions. In addition, fourteen (14) sub-themes were obtained within the scope of these themes. As a result, it was determined that physical education and sports teachers supported the decision to close the schools but did not rely on the distance education model. Although the participants acknowledged that there was a sudden transition to distance education due to the pandemic, it was observed that they generally focused on the negative sides. Participants stated that applied lessons such as physical education and sports were not very efficient with the distance education model. In the study, physical education and sports teachers stated that as the positive side of distance education, theoretical lessons have become important and the use of educational technology has increased. In addition, the participants made suggestions for the solution of some negative situations experienced in physical education and sports lessons conducted with the distance education model. It was observed that these suggestions focused on the technological development of teachers and increasing the support provided by the state.maç:
Bu araştırmanın amacı Covid
-
19 pandemi sürecinde beden eğitimi
ve spor öğretmenlerinin
uzaktan eğitim deneyimlerini incelemektir.
Materyal ve Metod:
Tanımlayıcı nitel metodoloji modelinde tasarlanan bu araştırmaya, seçkisiz
olmayan örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenen 11 (7 Erkek, 4 Kadın) beden
eği
timi ve spor öğretmeni katılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Görüşme verileri tematik olarak analiz edilmiştir.
Bulgular:
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin uzaktan eğitim modeline yönelik
deneyimlerinin incelendi
ği bu araştırmada, katılımcılardan toplanan verilerin analiz edilmesiyle 5
(beş) temaya ulaşılmıştır: 1) Genel görüşler, 2) Olumlu yanları, 3) Olumsuz yanları, 4) Engeller
ve 5) Öneriler. Ayrıca bu temalar kapsamında on dört (14) alt tema elde edilmiştir.
Sonuç:
Sonuç olarak beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okulların kapatılması kararını
destekledikleri ancak uzaktan eğitim modeline güvenmedikleri belirlenmiştir. Katılımcılar
pandemi nedeniyle uzaktan eğitime ani bir geçiş yaşandığını kabul etmekle bir
likte, genellikle
olumsuz yönlere odaklandıkları görülmüştür. Katılımcılar uzaktan eğitim modeliyle beden eğitimi
ve spor gibi uygulamalı derslerin çok verimli geçmediğini ifade etmişlerdir. Araştırmada beden
eğitimi ve spor öğretmenleri uzaktan eğitimin o
lumlu tarafı olarak teorik derslerin önemli hale
gelmesi ve eğitim teknolojisi kullanımının artışını belirtmiştir. İlaveten katılımcılar, uzaktan
eğitim modeliyle yürütülen beden eğitimi ve spor dersinde yaşanan bazı olumsuz durumların
çözümüne yönelik öne
riler sunmuştur. Bu önerilerin öğretmenlerin kendilerini teknolojik açıdan
geliştirmesi ve devlet tarafından verilen desteğin artırılması çerçevesinde yoğunlaştığı
görülmüştür.Amaç:
Bu araştırmanın amacı Covid
-
19 pandemi sürecinde beden eğitimi
ve spor öğretmenlerinin
uzaktan eğitim deneyimlerini incelemektir.
Materyal ve Metod:
Tanımlayıcı nitel metodoloji modelinde tasarlanan bu araştırmaya, seçkisiz
olmayan örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenen 11 (7 Erkek, 4 Kadın) beden
eği
timi ve spor öğretmeni katılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Görüşme verileri tematik olarak analiz edilmiştir.
Bulgular:
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin uzaktan eğitim modeline yönelik
deneyimlerinin incelendi
ği bu araştırmada, katılımcılardan toplanan verilerin analiz edilmesiyle 5
(beş) temaya ulaşılmıştır: 1) Genel görüşler, 2) Olumlu yanları, 3) Olumsuz yanları, 4) Engeller
ve 5) Öneriler. Ayrıca bu temalar kapsamında on dört (14) alt tema elde edilmiştir.
Sonuç:
Sonuç olarak beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okulların kapatılması kararını
destekledikleri ancak uzaktan eğitim modeline güvenmedikleri belirlenmiştir. Katılımcılar
pandemi nedeniyle uzaktan eğitime ani bir geçiş yaşandığını kabul etmekle bir
likte, genellikle
olumsuz yönlere odaklandıkları görülmüştür. Katılımcılar uzaktan eğitim modeliyle beden eğitimi
ve spor gibi uygulamalı derslerin çok verimli geçmediğini ifade etmişlerdir. Araştırmada beden
eğitimi ve spor öğretmenleri uzaktan eğitimin o
lumlu tarafı olarak teorik derslerin önemli hale
gelmesi ve eğitim teknolojisi kullanımının artışını belirtmiştir. İlaveten katılımcılar, uzaktan
eğitim modeliyle yürütülen beden eğitimi ve spor dersinde yaşanan bazı olumsuz durumların
çözümüne yönelik öne
riler sunmuştur. Bu önerilerin öğretmenlerin kendilerini teknolojik açıdan
geliştirmesi ve devlet tarafından verilen desteğin artırılması çerçevesinde yoğunlaştığı
görülmüştür.