BUSBED. BINGÖL UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE, cilt.0, sa.22, ss.147-177, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, Kemaliye destinasyonunu ziyaret eden turistlerin
imaj algısının tespit edilmesidir. Nicel bir araştırma olarak tasarlanan bu
çalışma için verilerin elde edilmesinde anket tekniğinden yararlanılmıştır. Bu
amaç doğrultusunda Mayıs-Eylül 2018 tarihleri arasında Kemaliye’yi ziyaret
eden yerli turistlerden anket tekniği yardımıyla veriler toplanmıştır. Elde edilen
verilerin çözümlenmesinde; frekans, geçerlilik ve farklılık analizleri yapılmıştır.
Yapılan faktör analizi sonucunda turistlerin destinasyon imaj algısı; doğa ve
kültür, sosyal çevre, genel alt yapı ve turistik üst yapı olmak üzere üç faktöre
dağılmıştır. Buna göre turistlerin imaj algısı; Kemaliye’nin doğa ve kültür ve
sosyal çevre faktörlerinde güçlü, genel alt yapı ve turistik üst yapı faktöründe ise
zayıf şeklinde tespit edilmiştir. Ayrıca faktör boyutlarına; cinsiyet, eğitim,
meslek, yaş, tur şekli, daha önce Kemaliye’ye gelme durumları ve yaşadıkları
bölge gibi değişkenler üzerine yapılan, farklılık analizi sonuçlarına göre; sadece
yaş değişkeni ve tur şekline göre anlamlı farklılık tespit edilmemiş ve diğer
değişkenlere göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
The purpose of this research is to determine the image perception of
tourists visiting Kemaliye destination. The questionnaire technique was used to
obtain data for this study, which was designed as quantitative research. For this
purpose, data were collected from local tourists who visited Kemaliye between
May 2018 and October 2018 with the help of a survey technique. In the analysis
of the data obtained, frequency, validity and difference analyses were
performed. As a result of the factor analysis, the destination image perception of
the tourists is distributed into three factors: nature and culture, social
environment, general infrastructure and touristic superstructure. Accordingly,
the image perception of tourists was determined that Kemaliye is strong in
nature, culture and social environmental factors, while it is weak in the general
infrastructure and touristic superstructure factors. Also on factor dimensions;
According to the results of the difference analysis made on variables such as
gender, education, profession, age, tour type, their previous visit to Kemaliye
and the region they live; No significant difference was detected only according
to the age variable and the shape of the tour, and significant differences were
detected concerning other variables.