Mezuniyet Sonrası Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İş Bulmasını Etkileyen Faktörler


Creative Commons License

ÇETİN M., DEMİRCİ O. K., ŞAHİN M., KARATAY E.

II. Ulusal Sinanpaşa MYO Kongresi, AFYON, Türkiye, 23 - 24 Mayıs 2014

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: AFYON
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yükseköğretim kanununda tanımlandığı ifade şekli ile meslek yüksekokulu, “Belirli mesleklere yönelik ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık eğitim-öğretim veren bir yükseköğretim kurumu” olarak tanımlanır. Meslek yüksekokullarının amacı; sanayi, ticari ve hizmet sektörünün ihtiyacı olan nitelikli ara elaman yetiştirmektir. Bu çalışmada; meslek yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin mezuniyet sonrası iş bulma beklentisi, planları, endişeleri ve istihdamları için gereken faktörlerin tanımlanması üzerinde durulmuştur. Bu bulgulara dayanarak, meslek yüksekokulu mezunlarına istihdam için öneriler sunulmuştur.

Vocational School of Higher Education with the wording in the law, "Aims to train manpower for certain professions education a higher education institution four semesters" as defined. In this study, examined factors affecting job placement of vocational high school students, after graduation time period. The purpose of vocational schools, industry, trade and service sector needs to train qualified personnel should. In this study, the expectation of finding a job after graduation last year students of vocational schools, plans, concerns, and focused on the identification of factors required for employment. Based on these findings, recommendations for employment to graduates of vocational schools were presented.