2001-2024 YILLARI ARASINDA DİSKALKULİ İLE İLGİLİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN KONU VE SONUÇLARI


Creative Commons License

Yavuz B., Çetin Ö. F.

2nd INTERNATIONAL RUMELI CONGRESS OF SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES, 27 - 29 Nisan 2024, ss.988-989

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Sayfa Sayıları: ss.988-989
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada 2001-2024 yılları arasında Matematik Öğrenme Güçlüğü (Diskalkuli) ile ilgili Türkiye’de yapılan lisanaüstü tezlerin eğilimlerini görebilmek amaçlanmıştır. Böylelikle, bu konuda fikir sahibi olmak, araştırma sonuçlarından yararlanmak isteyen okuyuculara toplu bir bilgi sunmak ve de öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler hakkında farkındalık oluşturulmak istenmiştir. Dolayısıyla araştırmada, “2001-2024 yılları arasında Türkiye’de yayınlanmış olan Matematik Öğrenme Güçlüğü ile ilgili lisansüstü tezlerin konuları ve bu konularda elde edilen sonuçlar yıllara göre nasıldır?” sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırmanın örneklemini Matematik Öğrenme Güçlüğü (Diskalkuli) ile ilgili Türkiye’de yapılan lisansüstü tezler (27 yüksek lisans, 10 doktora tezi) oluşturmaktadır. Araştırmada yöntem olarak doküman inceleme ve içerik analizi yöntemleri alınmıştır. Araştırmada veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edililmiştir. Tezlerin konu başlıkları “Öğretim Programı/Ders Kitabı İnceleme/Sınıf İçi Uygulamalar, Kavram Yanılgıları/Herhangi bir Konuda Yaşanan Güçlük/ Engel/Hata, Problem Çözme-Problem Kurma, Bilgisayar Destekli Öğretim-Dinamik Geometri Yazılımları, Ölçek Çalışmaları, Derleme-Betimsel İçerik Analizi/Tematik Analiz-Meta Sentez, PISA-TIMMS Çalışmaları, Matematiksel Modelleme, Algı/Tutum/Kaygı/İnanç/Öz yeterlilik Belirleme, Başarı/Beceri/Performans Belirleme, Görüş Belirleme” temalarına ayrılmıştır. Daha sonra temalarına ayrılan kodlanmış tezler kendi içlerinde yıllara göre “en eskiden en yeniye” olarak sıralanmıştır. Herbir tezde elde edilen sonuçlar tezde yazıldığı şekli ile doğrudan alınmıştır. Araştırmanın sonuçları, 2001-2024 yılları arasında Türkiye’de yayınlanmış olan Matematik Öğrenme Güçlüğü ile ilgili lisansüstü tezlerin konularının en çok “Görüş Belirleme” temasında, en an ise “Matematiksel Modelleme” temasında olduğunu göstermektedir