UBAK 2020 Ankara, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mart 2020, ss.22-23
Makale id= 19
Sözlü Sunum
Matematı k Eğı tı mı nde Kavram-Terı m
Doç.Dr. Ömer Faruk Çetin1
1Erzincan Binali Yıdırım Üniversitesi
Özet
Matematik alanında kullanılan kavramlar ve bu kavramlara karĢılık getirilen terimler ve
kısaltmaların arasında Türkçe konuĢma ve Türkçe düĢünme açısından istenen düzeyde
(iliĢkilendirme ve öteleme açısından) bir iliĢkilendirme olmaması bireylerin birbiriyle sıkı
sıkıya iliĢkili kavramları birbirlerinden bağımsız kavramlarmıĢ gibi algılamalarına, bu ise
öğrenmenin kalıcı olmamasına, çok değerli olan zamanı gereksiz yere (iliĢkilendirme
yapabilmek için) harcamaya ve bilgi üretmede kısırlaĢmaya yol açmaktadır. ÇalıĢmanın
Amacı 1. Matematikte kullanılan terimlerin anlaĢılabilirliği nedir? 2. Bu terimlere karĢılık
gelen kavramlar, bu kavramların kullanıldığı ötelemelerde hızlı ve sıklıkla kullanılabiliyor
mu? Sorularına cevap aramaktır. ÇalıĢmanın Yöntemi AraĢtırma nitel araĢtırma deseninde
tasarlanmıĢ ve bu desende yer alan ―olgubilim‖ kullanılmıĢtır. Olgu bilim tek tek olayları
değil bu olayları kapsayan olguları içine alır ve bir olgunun hedef kitle tarafından nasıl
anlaĢıldığı ve ne anlama geldiğinin araĢtırıldığı araĢtırmalardır. Bazen bir durum, kavram,
deneyim, algı ya da yönelim olarak karĢımıza çıkan olgular farklı özelliklerdeki bireyler için
farklı anlamlar ifade edebilir. AraĢtırmanın sonuçları AraĢtırma bitiminde verilecektir.
Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimde Kavram, Terim, Eküs, Ebas
Concept-Term in Mathematıcs Educatıon
Abstract
The concepts used in the field of mathematics and the terms and acronyms
corresponding to these concepts include the lack of an association (in terms of
association and displacement) at the desired level (in terms of associating and
displacement) among the terms and abbreviations used in the field of mathematics.
They perceive closely related concepts with each other as independent concepts,
which leads to not being permanent learning, spending the time that is very
valuable unnecessarily (to be able to associate) and neutering in generating
information open. The aim of the study is the understandability of the terms used in
mathematics? Can concepts corresponding to these terms be used quickly and often
23
in the displacements in which these concepts are used? It's looking for answers to
your questions. Method of The Study was designed in the qualitative research
pattern and "case science" in this pattern was used. Fact science takes these events
into facts that cover not individual events, and researches how a phenomenon is
understood and what it means by the target audience. Sometimes cases that come
across as a situation, concept, experience, perception or orientation can mean
different meanings for individuals of different characteristics. The results of the
research will be given at the end of the research.
Keywords: Concept, Term, Ġnf, Sub in Mathematics Education