Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.8, no.2, pp.105-114, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
ABSTRACT: This study aims to observe the problems and challenges of tulum cheese suppliers. These manufactureres’ current financial stuations, market expectations, and challenges about their products are examined, and solves are presented in the study. The most crucial problem observed is standardization, packacing, promotion and export of the product. The suggestions and impressions are discussed to solve the suppliers’ challenges in the market.
ÖZET: Bu çalışmada Erzincan İl’inde tulum peyniri imalatı ve satışını yapan işletmelerin pazarlama sorunlarını gözlemlemek amaçlanmıştır. Bu işletmelerin, güncel durumları, pazardan beklentileri ve ürünleriyle alakalı sıkıntıları incelenerek, çeşitli çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır. Çalışmada öne çıkan en önemli problemler, tulum peynirinin standardizasyon, ambalajlama, ürün tanıtım ve ihracat yapamama sorunlarıdır. Bu anlamda, çalışmada ilgili gözlemler ve çözüm önerileri tartışılmıştır.