Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, cilt.1, sa.1, ss.17-26, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı Bireylerin Şiddet davranışı sıklığını Ölçen bir ölçek geliştirmek ve bu
ölçeğin faktör yapısını test etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 eğitim-öğretim
yılında eğitim öğretim yapmakta olan Türkiye’nin Marmara, İç Anadolu, Doğu Anadolu,
Karadeniz, Güneydoğu Anadolu ve Akdeniz bölgelerinden 7GSSL(RB) ve aynı illerden seçilmiş
7 GL oluşturmaktadır. İllerin ve okulların belirlenmesinde seçkisiz örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Ölçeğinin güvenirlilik çalışmaları esnasında Cronbach Alfa katsayısının, .85
olduğu görülmüştür. 8 maddelik Şiddet davranışı sıklığının faktör analizi sonrası toplam
varyansın % 50’sini açıklayan öz değeri 4.00’ın üzerinde olan tek faktörlü bir yapı ortaya
çıkmıştır. Bu yapının doğrulanması amacıyla yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda
uyum İndeksi değerlerinin ise RMSEA= .051, GFI= .89, CFI= .87, AGFI= .86, NFI= .85, NNFI= .85
ve SRMR= .048 olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Şiddet, Saldırganlık, Okulda zorbalık