EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ İLE GENEL ÖZ-YETERLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER


Akpınar E., Kırbaç M., Kaya F.

Uluslararası Anlara Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2021, ss.72

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.72
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

: İçinde bulunulan son yüzyıl bilimsel, sosyal, ekonomik ve kültürel pek çok alanda büyük değişimlerin yaşandığı, tarihin en büyük savaşlarının, dönüşümlerinin ve gelişmelerinin aynı yüzyıl içerisinde cereyan ettiği dikkate değer dönemlerinden biridir. Özellikle içinde bulunduğumuz son yüz yılda teknolojik gelişmeler her zamankinden daha hızlı ilerlemekte ve dünya karşı konulamaz bir biçimde değişime uğramaktadır. Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri ile genel öz yeterlilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri ile genel öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlayan bu araştırma nicel yöntemli ilişkisel (korelasyonel) ve nedensel karşılaştırma modelli bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma evrenini İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evrenden seçkisiz tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen 584 katılımcı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Uzaktan Eğitim Değerlendirme Ölçeği” ve “Genel Öz Yeterlik Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, bağımsız gruplar T, Tek Yönlü ANOVA, Pearson Korelasyon Testi ve betimsel istatistik testlerine tabi tutulmuştur. Anahtar Kelimeler: Eğitim Fakültesi, Öğrenci, Uzaktan Eğitim, Öz-Yeterlik, Teknoloji.