Uluslararası Anlara Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2021, ss.72
: İçinde bulunulan son yüzyıl bilimsel, sosyal, ekonomik ve kültürel pek çok alanda büyük
değişimlerin yaşandığı, tarihin en büyük savaşlarının, dönüşümlerinin ve gelişmelerinin aynı yüzyıl
içerisinde cereyan ettiği dikkate değer dönemlerinden biridir. Özellikle içinde bulunduğumuz son yüz
yılda teknolojik gelişmeler her zamankinden daha hızlı ilerlemekte ve dünya karşı konulamaz bir
biçimde değişime uğramaktadır. Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime
yönelik görüşleri ile genel öz yeterlilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Eğitim fakültesi
öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri ile genel öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi
incelemeyi amaçlayan bu araştırma nicel yöntemli ilişkisel (korelasyonel) ve nedensel karşılaştırma
modelli bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma evrenini İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evrenden seçkisiz tabakalı örnekleme yöntemi ile
belirlenen 584 katılımcı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Uzaktan Eğitim Değerlendirme Ölçeği”
ve “Genel Öz Yeterlik Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, bağımsız gruplar T, Tek Yönlü
ANOVA, Pearson Korelasyon Testi ve betimsel istatistik testlerine tabi tutulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Eğitim Fakültesi, Öğrenci, Uzaktan Eğitim, Öz-Yeterlik, Teknoloji.