EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRMELER


Creative Commons License

Kardaş F., Şener S. B.

IKSAD INTERNATIONAL PUBLISHING HOUSE, Ankara, 2022

  • Yayın Türü: Kitap / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: IKSAD INTERNATIONAL PUBLISHING HOUSE
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sürekli değişim içinde olan nüfus, teknoloji ve çevre birbiriyle

etkileşim halindedir. Bu değişim toplumlardaki bireylerde farklı beklenti ve

ihtiyaçlara neden olmaktadır. Bu ihtiyaçların karşılanması bilinçsiz bireylerde

çevrenin ve doğal kaynakların yanlış kullanılmasına ve bunun neticesinde

çevre kirliliğinin artmasına neden olmaktadır(Özer, 1991; Yılmaz, Morgil).

Doğadaki çevre kirliliği ve iklim değişikliği dünyanın en önemli

sorunu haline gelmiştir. Bu sorunun giderilmesi için devletler çalışmaya

başlamışlardır (Ayinç, 1997). Bunun için devletler bireylere doğa eğitimi veya

çevre eğitimi gibi eğitimler ile sorumluluk aşılamaya başlamıştır (Altın,

Bacanlı ve Yıldız, 2002).

21. yüzyılda gelişmekte olan ülkelerin endüstri sanayileri insanlara iş

imkanı, rahat yaşam ve gelir gibi imkanlar sunmasının yanısıra çevre üzerinde

de olumsuz etkileri artırmıştır.(Bozyiğit ve Karaaslan, 1998). Endüsrti

sanayilerindeki hammadde tüketiminin artması ile çevreye atılan zararlı

atıklarda artmıştır. Sanayi bölgelerinin artması doğal olarak o bölgenin nüfus

atışına da neden olmuştur. Bu yüzden bilinçsizce yapılan binalar çarpık

kentleşmeye ve verimli olabilecek alanların yok olmasına da neden

olmaktadır. Bunun sonucunda çevre sorunları da ekstra artmaya neden

olacaktır.