Müzede Eğitim Etkinliklerinin Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi


Creative Commons License

Çıldır B.

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt.51, sa.3, ss.19-44, 2018 (Hakemli Dergi)

Özet

Öz

Burcu Çıldır

Bu çalışmanın amacı, müze eğitimi etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerisi erişi düzeylerine etkisi olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırma, deneme modelinde hazırlanmıştır. Türkçe öğretiminde müzede eğitim etkinliklerinin öğrencilerin yazılı anlatım becerisine ilişkin bilgi düzeyinde bir gelişme sağlamadığı; buna karşın uygulama ve toplam erişiler bağlamında geleneksel uygulamalara göre daha etkili olduğu saptanmıştır. Araştırmanın sonucunda; müzede eğitim etkinliklerinin birlikte yürütüldüğü öğrencilerin yazılı anlatım (kompozisyon) yazma becerilerinin de olumlu yönde geliştiği belirlenmiştir. Yazılı anlatım becerisinin geliştirilmesinde ürüne odaklı geleneksel uygulamalar yerine çağdaş yaklaşımlar yeğlenerek öğrenme ortamları çeşitlendirilmelidir.

Anahtar sözcükler: Anadili öğretimi, Türkçe öğretimi, yazılı anlatım becerisi, okul dışı öğrenme ortamları, müzede öğrenme.

The purpose of this study is to determine the effect of learning in museum activities upon the writing skills of 8th grade students. An experimental design was followed for this study. No significant reduction was found in the knowledge levels of the experimental group compared with the control group. While on the other hand there was a significant difference between the experimental and control groups with regards to application levels and total scores. As a result of this research improvement in writing skills was found after learning in museum activities for students. The findings of this study suggest that modern approaches should be preferred to product-oriented traditional methods of improving writing skills through ‘out of school learning environments’. 

Keywords: Native language teaching, Turkish language education, writing skill, out of school learning environments, learning in museum.