6 th International Congress of Eurasian Social Sciences , Muğla, Türkiye, 13 - 16 Mayıs 2022, ss.66-86
Araştırmanın amacı, Topluma hizmet uygulamalarının, karşılığında not alınan zorunlu bir ders olarak alınması
dışında bir öneri sunmaktır. Bu amaç için, Topluma hizmet uygulamalarının, karşılığında not alınan bir ders olarak
değil de öğretmenlik uygulaması dersi içinde bir dönem boyunca devam eden etkinlik olarak yapılması hakkında
Topluma Hizmet Dersini yürüten öğretim elemanlarının görüşleri nasıldır? Sorusuna yanıt aranmıştır. Çalışmada
yöntem olarak durum çalışması modeli ile yapılmıştır. Araştırma, Erzincan Eğitim Fakültesinde Topluma Hizmet
Uygulamaları Dersini yürüten 15 öğretim elamanı ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı üç soruluk anket
kullanılmış ve veriler betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda topluma hizmet uygulamalarının,
sonucunda bir not alınacağı, “zorunlu ders” olmasının sorgulanabilir olduğu vurgulanmıştır
The purpose of the research is to present a proposal other than taking Community service practices as a
compulsory course with a graded return. For this purpose, what are the views of the instructors who conduct the
Community Service Course about the implementation of community service practices as an ongoing activity
within the teaching practice course, not as a course for which notes are received? The answer to the question
has been sought. As a method in the study, the case study model was used. The research was carried out with
15 lecturers who are conducting the Community Service Practices course in Erzincan Education Faculty. In the
research, a three-question questionnaire was used as a data collection tool and the data were analyzed with
descriptive analysis. At the end of the research, it was emphasized that community service practices will result
in a grade, and it is questionable that they are a "required course