Çocuk, Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, cilt.4, sa.1, ss.21-40, 2021 (Hakemli Dergi)
Eğitimde
yeni arayışlar her zaman var olmuş ve sık sık farklı yöntem ve teknik arayışına
gidilmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle eğitim de bu alana doğru kaymış ve
çeşitli Web 2.0 araçlarına öğretim ortamlarında başvurulmuştur. LearningApps da
bu araçlardan bir tanesidir. Çalışmanın amacı, Türkçe derslerindeki pekiştirme
çalışmalarında LearninApps’ın kullanımını öğrenci görüşleriyle
değerlendirmektir. Çalışma nitel araştırma yöntemi çerçevesinde fenomenolojik
desenle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu tek şubeli bir ortaokulun altıncı
sınıfında öğrenim gören on beş öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri
yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizi içerik
analiziyle gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler neticesinde, öğrencilerin
LearningApps’ı çok beğendikleri, eğlenceli, iç açıcı olduğu ve bireysel
değerlendirmeye fırsat tanıdığını belirttikleri ve gelecek derslerde de
pekiştirme çalışmalarında bu uygulamanın kullanılabileceğini ifade ettikleri
belirlenmiştir. Sonuç kısmında Türkçe derslerinde eğlenceli ve öğretici bir
ortam için LearningApps uygulamasından faydalanılabileceği, pekiştirme
çalışmalarında tekrar ve bireysel değerlendirme için bu uygulamaya
başvurulabileceği ve alıştırma kâğıtlarına alternatif olarak bünyesindeki
etkinlikler yoluyla LearningApps’tan istifade edilebileceği gibi önerilerde
bulunulmuştur.
New searches in education
have always existed, and the search for different methods and techniques has
been carried out frequently. With the development of technology, education has
also shifted towards this area and various Web 2.0 tools have been used in
teaching environments. LearningApps is one of these tools. The aim of the study
is to evaluate the use of LearninApps in reinforcement studies in Turkish
lessons with student views. The study was carried out with a phenomenological
pattern within the framework of qualitative research method. The study group
consists of fifteen students studying in the sixth grade of a single branch
secondary school. The data of the research were collected with a
semi-structured interview form. The analysis of the data was carried out by
content analysis. As a result of the interviews, it was determined that
students liked LearningApps very much, stated that it was fun, heartwarming and
gave opportunity to individual evaluation, and that this application could be
used in reinforcement studies in future lessons. In the conclusion part,
suggestions have been made that the LearningApps application can be used for a
fun and instructive environment in Turkish lessons, that this application can
be used for repetition and individual evaluation in reinforcement studies, and
that LearningApps can be used as an alternative to exercise papers.