Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bazı Değişkenlere Göre Akademik Motivasyonları ile Akademik Başarıları Arasın daki İlişkinin İncelenmesi


Creative Commons License

YILMAZ M., TAŞKESEN O., TAŞKESEN S.

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.18, sa.2, ss.1056-1072, 2016 (Hakemli Dergi)

Özet

Özet
Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencileri-nin bazı değişkenlere göre (Anabilim Dalı, sınıf, cinsiyet) akademik motivasyon düzey farkını, ayrıca akademik motivasyonları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırma güzel sanatlar eğitimi bölümünden toplam 219 öğ-renci (Resim Öğretmenliği 123, müzik öğretmenliği 96) ile yürütülmüştür. Araştır-mada Akademik Motivasyon Ölçeği (AMÖ) ve nicel araştırma yöntemlerinden iliş-kisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Anabilim dalı ve cinsiyet değişkenine göre aka-demik motivasyonu karşılaştırmak için Mann Whitney U, sınıflara göre akademik motivasyon farkını test etmek için ise, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araş-tırmada akademik motivasyon ve akademik başarı arasındaki ilişki ise, sperman ko-relasyon testi ile test edilmiştir.
Araştırmada ana bilim dalı, cinsiyet ve sınıf değişkenine göre gruplar ara-sında akademik motivasyonfarkına rastlanmıştır. Akademik motivasyon ve akade-mik başarı arasında anlamlı bir ilişki olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır.
Anahtar Sözcük:Güzel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş ve Müzik öğretmenliği, akademik motivasyon, akademik başarı

Aim of this study is to examine Faculty of Education Department of Fine Arts Students’ level of academic motivation difference according to some variables(department, grade, gender) and to research the relation between their academic mo-tivation and academic success. In this sense, academic motivation scale (AMS), con-sisting of a motivation, internal motivation and external motivation, was applied to 219 fine arts teacher candidates (123 arts teaching, 96 music teaching).Relational screening model, one of the quantitative research methods, was used in the study. Mann Whitney U. test was used to compare the academic motivation according to department and gender variables also Kruskal Wallis H test was applied to test the academic motivation difference. In the study, Sperman correlation test was also used to test the relation between academic motivation and academic success. Significant difference was found in teacher candidates’ level of academic motivation according to department, gender and grade variables. therewasnosignifi-cantdifference in the relation between the academic motivation and academic suc-cess.
Keywords:Fine Arts Education, Arts and Music Teaching, academic moti-vation, academic success