Okulöncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi


AYDOĞDU F., GÖÇER F. G., SARI D.

10.Okulöncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.15

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Trabzon
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.15
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kaynaştırma eğitiminin özel gereksinimli ve normal gelişim gösteren çocukların gelişimine önemli ölçüde katkı sağladığı bilinmektedir. Bu durumda kaynaştırma eğitiminin uygulandığı sınıflarda öğretmenlerin bu tür eğitime yönelik tutumları önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, okulöncesi ve sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi konusundaki düşünceleri belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemine göre desenlenmiştir. Araştırmada amaçlı (ölçüt) örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında okulöncesi ve sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri, literatür taranarak ve uzman görüşü alınarak araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla alınmıştır. Araştırmada Erzincan ilinde görev yapan ve sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan toplam 40 okulöncesi ve sınıf öğretmenine görüşme formu uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğretmenlerin kaynaştırma eğitiminde yaşadıkları sorunlar, kaynaştırma eğitimine yönelik sınıf içi uygulamaları, kaynaştırma eğitimine yönelik aile uygulamaları, kaynaştırma eğitimine yönelik çözüm önerileri ve kaynaştırma öğrencilerinin belirlenmesine yönelik tutumları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Araştırmada verilerin analizinde, betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular yorumlanmıştır.