8 th International Conference on Multidisciplinary Sciences (8th icomus), Antalya, Türkiye, 2 - 04 Mart 2022, ss.194-208
Çalışmanın amacı, Pedagojik formasyon eğitimi katılımcılarının lisans öğrenimleri süresince öğretim
materyali kavramına yükledikleri anlam ile formasyon eğitimi sürecinde alacakları Öğretim
Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (2018 tarihli değişiklik ile “Öğretim Teknolojileri” adını alan)
dersi sonucunda öğretim materyaline yükledikleri anlamı belirlemektir. Araştırma, Erzincan Binali
Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi pedagojik formasyon eğitimine katılan matematik bölümü
mezunu 29 (yirmi dokuz) ve kimya bölümü mezunu 12 (on iki) olmak üzere toplam 41 (kırk bir)
katılımcı ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki anket kullanılmıştır. Çalışma
durum çalışması modeli ile yapılmış, veriler betimsel içerik analizi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar,
katılımcıların lisans öğrenimleri süresince kullandıkları öğretim materyallerin “Deney
laboratuvarında kullanılan araç gereçler”, “Projeksiyon”, “Slaytla sunu”, “Tahta, kitap, defter, kalem”,
“3D tasarım videoları”, “Akıllı tahta” ve “Teknik geziler” olduğunu ve ÖTMT dersinin katılımcılara
“materyal”, “materyal kullanımı” ve “sunum” başlıklarında kazanımlar sağladığını göstermektedir