Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.11, sa.2, 2018 (Hakemli Dergi)
dan incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca görsel sanatlar öğretmenlerinin motivasyonlarını
etkileyen faktörlerin de araştırılması amaçlanmıştır.
Araştırmada ölçme aracı olarak Melek Gökay ve Şaziment selcen Özdemir(2007)tarafından
geliştirilen “motivasyon testi” kullanılmıştır. Araştırma Erzincan merkez kamu ve özel ilköğretim
okullarında görev yapan, gönüllü 37 görsel sanatlar öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada görsel
sanatlar öğretmnelerinin cinsiyet ve okul türüne göre motivasyon düzeyleri ortalamalarını karşılaştırmak
için bağımsız örneklemler t-testi, çalışma yıllarına göre karşılaştırmak için tek yönlü varyans analizi
kullanılmıştır. Ayrıca görsel sanatlar öğretmenlerinin motivasyon düzeylerini etkileyen faktörleri
belirlemek için ise, frekans analizi kullanılmıştır.
Araştırmada görsel sanatlar öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin beklentiyi karşılayacak
düzeyde iyi olduğu, öğretmenlerin cinsiyetlerine, kıdemlerine ve çalıştıkları okul türüne göre motivasyon
düzeylerinde anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Ayrıca görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin yarısına
yakınının haftalık ders saatini yeterli bulmadığı, resim yarışmalarının sıklığının ve ildeki sanatsal
etkinliklerin motivasyonlarında etkili olduğu, yarısından fazlasının ise, okulun fiziki şartlarının görsel
sanatlar dersine uygunluğunun , disiplerarası eğitimin görsel sanatlar eğitimi dersine katkı sağlamasının
motivasyonlarını artırdıkları bulgusuna ulaşılmıştır.
Araştırmada görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin motivasyonlarının beklenen düzeyde olduğu,
motivasyonun en iyi düzeye getirilmesi için ders saatlerinin artırılması, görsel sanatlar dersine uygun
şekilde okul fiziki şartlarının iyileştirilmesi, sanatsal etkinliklerin okulda ve çevrede artırılması ve görsel
sanatlar dersinin diğer derslerle ilişkisinin artırılmasının gerektiği sonucuna varılmıştır.
Anahtar sözcükler: Görsel Sanatlar Dersi, Görsel Sanatlar Dersi Öğretmenleri, Motivasyon
Düzeyi