Okulöncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin İhmal ve İstismar Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi


AYDOĞDU F., SARI D., GÖÇER F. G.

10.Okulöncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.16

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Trabzon
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.16
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çocuk ihmal ve istismarı günümüzde çok sık karşılaşılan ve üzerinde önemle durulan bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırmada okulöncesi ve sınıf öğretmenlerinin çocuk ihmal ve istismar konusundaki düşüncelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemine göre desenlenmiştir. Araştırmada amaçlı (ölçüt) örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada literatür taraması ve alanda çalışan öğretmenlerle (5 kişi) ön görüşme yapıldıktan sonra taslak oluşturulmuş ve daha sonra uzman görüşü de alınarak yarı yapılandırılmış gözlem formunun son hali verilmiştir. Araştırmada Erzincan il merkezinde görev yapan toplam 50 okulöncesi ve sınıf öğretmenine görüşme formu uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğretmenlerin çocuk ihmali ve istismarı tanımlamaları, çocuğa ihmal ve istismarın en çok kim tarafından ve nerede uygulandığı, çocukların en çok ne tür istismara uğradıkları, öğğretmenlerin ihmal veya istismara uğrayan çocuklarla karşılaştıklarında nereye başvurdukları ve çocuk ihmal ve istismarının önlenmesinde öğretmenlere düşen görevlerin neler olduğu ile ilgili konular dikkate alınarak hazırlanmıştır. Araştırmada verilerin analizinde, içerik analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular yorumlanmıştır.