Özel Yetenek Sınavına Alan ve Alan Dışından Başvuran Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Akademik Başarıları Üzerine Bir Araştırma


Creative Commons License

Taşkesen O., Taşkesen S.

UGSEAD, cilt.1, sa.1, ss.13-20, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: UGSEAD
  • Sayfa Sayıları: ss.13-20
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET Bu araştırmada alan ve alan dışından gelen görsel sanatlar öğretmen adaylarının akademik başarılarının (Alan Bilgisi, Genel kültür, Meslek Bilgisi) karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubu belirlenirken, amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada eğitim fakültesi resim-İş eğitimi anabilim dalı (2017-2018 yılında mezun ve mezun durumda 24 kız, 35 erkek) öğrencilerinin YGSP (Yükseköğretime Geçiş Sınavı Puanı), OYSP (Özel Yetenek Sınav Puanı), OBP (Ortaöğretim Başarı Puanı) ve ders notları veri olarak kullanılmıştır. Araştırmada veriler doküman incelemesi tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin YGSP, OYSP, OBP ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla Pearson Korelasyon katsayısı, öğrencilerin alan/alan dışı olma durumuna ve cinsiyete göre akademik başarı farkını test etmek için bağımsız örneklemler t testi, analizi kullanılmıştır. Araştırmada Genel Kültür, Meslek Bilgisi ve Alan derslerinde alan dışından gelen öğrencilerle alandan gelen öğrenciler arasında anlamlı bir fark olmadığı, cinsiyete göre Meslek Bilgisi derslerinde erkek öğrencilerin lehine anlamlı bir farka rastlandığı görülmüştür. Ayrıca OYSP puanı ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı, YGSP puanı ile Genel Kültür ve Meslek Bilgisi dersleri akademik başarıları arasında pozitif anlamlı bir ilişki olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmada alan dışından gelen öğrencilerin görsel sanatlar eğitiminde akademik başarı olarak alandan gelen öğrencilerden başarısız olmadıkları, hatta özellikle genel kültür ve meslek bilgisi derslerinde daha başarılı sayılabilecekleri sonucuna varılmıştır