|
Dersin Adı |
İlaç ve Nanotıp |
T: |
2 |
U: |
0 |
AKTS: |
3 |
|
Dersin
Dönemi |
Güz ✓
|
||||||
|
Bölüm/Program |
Eczacılık
Fakültesi Temel Eczacılık Bilimleri Bölümü |
||||||
|
Dersin
Sorumlusu |
Dr. Öğr. Üyesi Gülce TAŞKOR ÖNEL |
||||||
|
Dersin
Düzeyi |
Lisans |
||||||
|
Ders
Türü |
Seçmeli |
||||||
|
Eğitim
Dili |
Türkçe |
||||||
|
Ön
Koşul |
Yok |
||||||
|
Temel
Öğretme Yöntemi |
Anlatım, tartışma |
||||||
|
Değerlendirme
Yöntemi |
1 teorik ara sınav (%25), bir dönem
ödevi (%25) ve dönem sonu sınavı (%50) |
||||||
|
|
|||||||
|
Dersin İçeriği |
İlaçların nantotıp uygulamalarının
geliştirilmesinde son değerlendirmeler ve yeni yaklaşımlar. |
|
Dersin Amacı |
İlaç ve Nanotıp dersi öğrencilere modern
terapötik sistemler üzerine temel bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Eczacılık ve tıp alanlarında sıkça kullanılan
biyouyumlu nanoyapıları tanıma, geliştirme ve yapı aydınlatma süreçlerini
öğretmeyi hedeflemektedir. |
|
|
|
|
Hafta |
Haftalık Ders İçeriği |
|
1 |
Nanoboyut hakkında temel kavramlar ve
nanoterapötikler |
|
2 |
Nanotıp ve hedeflenmiş
ilaç taşıyıcı sistemler hakkında genel bilgiler |
|
3 |
Biyouyumlu polimerler |
|
4 |
Nanopartiküler sistemler
(nanoküreler, nanokapsüller, nanosüngerler) |
|
5 |
Dendrimerler |
|
6 |
Miseller, lipit bazlı nanotaşıyıcı
sistemler |
|
7 |
Nanokristal ve karbon nanotüpler |
|
8 |
Nanorobotlar |
|
9 |
Ara Sınav |
|
10 |
Nanotaşıyıcıların medikal görüntüleme
sistemlerinde kullanımları |
|
11 |
Nanosensörler |
|
12 |
Aşı tedavisinde nanotaşıyıcı sistemler |
|
13 |
Gen tedavisinde nanotaşıyıcı sistemler |
|
14 |
Nanotaşıyıcı sistemlerin yapı aydınlatma
çalışmaları |
|
15 |
Nanoterapötiklerin bugünü ve geleceği
hakkında görüşler |
|
16 |
Dönem
Sonu Sınavı |
|
|
|
|
Önerilen Kaynaklar |
|
|
1 |
Nanofarmasötikler ve
Uygulamaları, Ayla Zırh Gürsoy, 1. baskı, Kontrollü Salım Sistemleri Derneği,
Istanbul 2014. |
|
2 |
Applications of Targeted Nano Drugs and Delivery
Systems, Mohapatra,
S., Ranjan, S., Dasgupta, N., Kumar, R., Thomas,
S., Nanoscience and Nanotechnology in Drug Delivery, Elsevier, 2019.
|