Öğretmen Adaylarının Pandemi Dönemi Ders Çalışma Alışkanlık ve Tutumları


Bahadır F.

Uluslararası Covid-19 Sürecinde Eğitimde Yeni Normlar Kongresi-II, Artvin, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2021, ss.1-2

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Artvin
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-2
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının pandemi dönemi ders çalışma alışkanlık ve tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını doğudaki bir üniversitenin farklı bölümlerinde öğrenim gören 20 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi ve açık kodlama yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda veriler bilgisayar ortamına aktarılarak gerekli kodlamalar oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının görüşleri olumlu ve olumsuz kategoriler altında toplanmıştır. Olumlu görüşlere bakıldığında kaydolan dersi tekrar dinleme, kütüphane yerine internet kaynaklarını kullanma, daha çok okuma, düzenli ödev yapma alışkanlığı kazanma en sık tekrarlanan görüşlerdendir. Derslere devamsızlık, not tutma alışkanlığının kaybolması, sadece dersi geçmek için çalışma, verimsiz ders çalışma en sık tekrarlanan olumsuz görüşlerdendir. Sonuç olarak, pandemi döneminde öğrencilerin ders çalışma alışkanlık ve tutumlarının olumlu ve olumsuz yönde etkilendiği söylenebilir. Öğrencilerin ders çalışma alışkanlık ve tutumlarını olumsuz yönde etkileyen faktörlerin kontrol edilmesi gerekmektedir. Öğrencilerin çoğu uzaktan eğitimde deneyimsiz olduklarından, bu yönde bazı becerilerin önceden kazandırılması gerektiği düşünülebilir. Bu bağlamda öğrencilere, çevrimiçi öğrenme ile etkili öğrenmeler gerçekleştirebilmelerine yardımcı olacak bilgi, beceri ve tutumlar kazandırılabilir. Öğrencilerin ders çalışma alışkanlık ve tutumları öğrenim gördükleri bölüme göre değişkenlik gösterebileceğinden, bu araştırma farklı bölümler temelinde tekrarlanabilir.