Alanya'da Turizm Altyapısının İncelenmesi ve TOPSIS ile Optimum Otelin Tespiti


Creative Commons License

Eren A. S., Balkar O. E.

Social Science Development Journal, cilt.3, sa.9, ss.191-202, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 9
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Social Science Development Journal
  • Sayfa Sayıları: ss.191-202
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Tabiat manzarası, eşsiz iklimi ve zengin tarihi ile ön plana çıkan Alanya’da, modern dünyanın yorucu programından uzaklaşmak ve tatil yapmak isteyen yerli ve yabancı turistlerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Gelişmekte olan turizm altyapısı ve lojistik imkanları sayesinde Alanya, yılın her ayında turistlerin yoğun akınına uğramıştır. Bu yüzden bölgedeki ekonomik hayatın değerli kaynaklarından biri olan turizmin gelişimini destekleyecek yatırımların ve araştırmaların önemi giderek artmaktadır.

Bu çalışma, Alanya ilçesinde faaliyet gösteren Butik / Apart Oteller ve 1, 2, 3, 4, 5 yıldızlı otelleri kıyaslamak ve en uygun oteli seçmek amacıyla yapılmıştır. Bu hedef doğrultusunda, ilk olarak detaylı bir literatür taraması yapılmasının ardından kıyaslama kriterleri belirlenmiştir. Ardından ziyaretçilerin otel hakkındaki düşüncelerine / yorumlarına ve otellerin fiyatlarına ulaşabilmek için Tripadvisor, Etstur ve Trivago websitelerine erişim gerçekleşmiştir. Bu sitelerden elde edilen veriler doğrultusunda 111 otel arasından TOPSIS yöntemi kullanılarak en uygun otel seçilmiştir.

Bulgular, en uygun otelin en ucuz otel olmadığını göstermektedir. Araştırmanın turizm girişimcileri ve araştırmacılar açısından yararlı olacağı düşünülmektedir. Gelecekteki araştırmalar için bu çalışma yönteminin farklı alanlarda ülke ve dünya çapında uygulanarak kıyaslamalar yapılması önerilmektedir

The number of domestic and foreign tourists who want to get away from the tiring program of the modern world and have vacation in Alanya, which is in the foreground with its natural landscape, unique climate and rich history, is increasing day by day. Because of the developing tourism infrastructure and logistical facilities, Alanya has been heavily flocked by tourists every month of the year. Therefore, the importance of investments and researches to support the development of tourism, which is one of the valuable resources of economic life in the region, is increasing.

This study was conducted in order to compare the Boutique / Apart Hotels and 1, 2, 3, 4, 5 star hotels operating in the Alanya province and select the most suitable hotel. Towards this goal, benchmarking criterias were determined after firstly a detailed literature search. Then it has been accessed to Tripadvisor, Etstur and Trivago web sites to reach the visitors reviews / comments about the hotel and the prices of the hotels. In the direction of the data obtained from these sites, the most suitable hotel was selected using the TOPSIS method among the 111 hotels.

Findings show that the best hotel is not the cheapest hotel. It is thought that the research will be beneficial for tourism entrepreneurs and researchers. For future researches it is suggested that this study method can be applied in different areas across countries and world to make comparisons.