2nd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Afyonkarahisar, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, ss.78-85
Eğitim ortamlarında yeni teknolojilerin kullanımına yönelik beklentiler teknolojinin gelişimine paralel olarak
artmaktadır. Bilgisayar, internet ve mobil teknolojilerin gelişmesi sayesinde eğitim ortamlarında iletişim ve etkileşimi
arttıran birçok yeni uygulama ortaya çıkmıştır. Özellikle, ilerleyen teknoloji ile ortaya çıkan artırılmış gerçeklik
teknolojilerinin eğitimde kullanım alanları yaygınlaşmakta ve bu teknolojilerin kullanımı kolaylaşmaktadır. Son yıllarda
eğitsel olarak kullanılabileceği düşünülen artırılmış gerçeklik teknolojilerinden biride Google firmasının ürettiği “Google
Glass” teknolojisidir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi olarak farklı kullanım alanlarıyla, kullanıcılarına hizmet etmeye
çalışan Google Glass’ın farklı birçok yeni teknoloji gibi eğitim alanında da kullanılmasına yönelik tartışmalar ve
araştırmalar artmaktadır. Bu çalışma ile ülkemizde henüz satışa sunulmayan Google Glass artırılmış gerçeklik
teknolojisinin eğitimde kullanımı konusunda yapılan çalışmalar incelenerek, bu teknolojinin eğitimde kullanımı
konusunda önerilerde bulunulmuştur.