Eğitimde artırılmış gerçeklik uygulamaları: Google Glass örneği


Erbaş Ç., Demirer V.

2nd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Afyonkarahisar, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2014, ss.78-85

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Afyonkarahisar
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.78-85
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Eğitim ortamlarında yeni teknolojilerin kullanımına yönelik beklentiler teknolojinin gelişimine paralel olarak artmaktadır. Bilgisayar, internet ve mobil teknolojilerin gelişmesi sayesinde eğitim ortamlarında iletişim ve etkileşimi arttıran birçok yeni uygulama ortaya çıkmıştır. Özellikle, ilerleyen teknoloji ile ortaya çıkan artırılmış gerçeklik teknolojilerinin eğitimde kullanım alanları yaygınlaşmakta ve bu teknolojilerin kullanımı kolaylaşmaktadır. Son yıllarda eğitsel olarak kullanılabileceği düşünülen artırılmış gerçeklik teknolojilerinden biride Google firmasının ürettiği “Google Glass” teknolojisidir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi olarak farklı kullanım alanlarıyla, kullanıcılarına hizmet etmeye çalışan Google Glass’ın farklı birçok yeni teknoloji gibi eğitim alanında da kullanılmasına yönelik tartışmalar ve araştırmalar artmaktadır. Bu çalışma ile ülkemizde henüz satışa sunulmayan Google Glass artırılmış gerçeklik teknolojisinin eğitimde kullanımı konusunda yapılan çalışmalar incelenerek, bu teknolojinin eğitimde kullanımı konusunda önerilerde bulunulmuştur.