Kesit Akademi, cilt.7, sa.26, ss.311-329, 2021 (Hakemli Dergi)
: Yeni bir kavram olan lovemark ve kurumsal kimlik inşa etmek birçok firma
için önemli bir kavramdır. Lovemark tüketicinin psikolojik etkenler doğrultusunda
kurumla ilişki kurduğunu öne süren bir kavramdır. Kurum kimliğini konumlandırmada müşteri ile duygusal bağ kuran firmalar tüketicinin satın alma davranışını
şekillendirmede psikolojik etkenlere başvurmaktadır. Firmalar tüketici ile duygusal bir bağ kurarak hem satın alma davranışı gerçekleştirmeyi hem de satın alma
davranışının tekrarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu araştırmanın amacı ise firmaların lovemark olarak kurumsal kimliklerini nasıl konumlandırdıklarının analiz
edilmesidir. Bu kapsamda Mediacat’in 2018 yılında açıkladığı lovemark firmalarından beyaz eşya ve otomobil sektöründe faaliyet gösteren 16 firmaya ait 160 adet
reklam filmi incelenmiştir. Her firma için rastgele örneklem yöntemiyle seçilen on
reklam filmi içerik çözümlemesi yöntemiyle analize tabi tutulmuştur. Reklam filmlerinde, kurumsal kimlik, sıra dışılık, tutku ve bağlılık boyutları ve bu boyutların
birbirleri ile olan ilişkisi irdelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre araştırmaya dahil
olan firmalar, Volkswagen, Bmw, Mercedes, Renault, Ford, Fiat, Toyota, Audi ve
Hyundai otomobil segmentinde; Arçelik ,Bosch, Beko ,Vestel, Samsung ,Siemens,
Profilo beyaz eşya segmentinde değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgularda firmaların reklam filmi yaratırken başta aşk, haz, güven, gibi duygusal kavramlarla satın
alma davranışı için ikna edilmeye çalışıldığı gözlemlenmiştir.