GASTRONOMİ TURİZMİ KAPSAMINDA ERZİNCAN İLİ YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE SUNULAN YÖRESEL YEMEKLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

Şen N., Silahşör Y.

Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, cilt.2, ss.414-429, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.414-429
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Anadolu, tarihi ve ku¨ltu¨rel zenginlikleri ile her do¨nem turistlerin ilgi odagˆı olmus¸tur. Destinasyonlarda turistlerin gezilecek yerleri ziyaret etmenin yanında yo¨renin mutfak ku¨ltu¨ru¨nu¨ de deneyimlemek istemektedir. Bu talebin dikkate alınması ile birlikte gastronomi turizmi ortaya c¸ıkmıs¸ ve gelis¸mektedir. Seyahatlerde yemek ic¸erigˆinin yo¨resel lezzetlerden olus¸turulmasına dikkat edilmektedir. Bunun yanında sadece yo¨resel yemek turları (gastronomi turları) talebi de go¨zlemlenmektedir. Bu aras¸tırmada yerel mutfagˆın tanınmasında o¨nemli bir yere sahip olan yiyecek ic¸ecek is¸letmeleri ele alınmıs¸tır. Bu is¸letmelerde yo¨resel yemeklerin ve u¨ru¨nlerin menu¨lere yansımaları incelenmis¸tir. Aras¸tırma Erzincan ilindeki yiyecek ic¸ecek is¸letmelerini kapsamaktadır. Aras¸tırma verileri is¸letme yo¨neticilerine yo¨neltilen yapılandırılmıs¸ anket sorularından elde edilmis¸tir. Aras¸tırma sonucunda is¸letme yo¨neticilerinin yo¨resel yemeklere yo¨nelik go¨ru¨s¸lerine yer verilmis¸tir. Ayrıca, Erzincan ilinde o¨ne c¸ıkan yo¨resel yemekler ortaya konmus¸tur.

Anatolia has always been the focus of tourists with its historical and cultural wealth. In destinations, tourists want to experience culinary cultures in addition to visiting places. Gastronomic tourism has emerged and is evolving along with taking the consideration of this demand. On travels, attention is paid to the fact that the content of the food is made up of local delicacies. Besides requests for local food tours (gastronomic tours) are observed. In this research, food and beverage enterprises which have an importance in recognizing local cuisine are discussed. In these enterprises, the reflections of local dishes and products on the menus are examined. The research involve food and beverage businesses in Erzincan province. Research data were obtained from structured questionnaires directed to business managers. As a result of the research, the opinions of the business managers about the local foods were given. Moreover, local dishes highlighted in the province of Erzincan are revealed.