Meslek Yüksek Okullarında Çalışan Akademik Personelin Risk Algısı: Erzincan Üniversitesi Örneği


Creative Commons License

Kahraman T., Toksoy M. S., Aykut O. H., Hancıgaz E.

Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.9, sa.2, ss.233-248, 2016 (Hakemli Dergi)

Özet

Risk, öncelikle ekonomik ve sosyal yapılarda olmak üzere gerek iş hayatının, aynı zamanda günlük hayatımızın da değişmez bir unsuru halini almıştır. Riskin varlığı, belirsizliği, ister istemez riskin yönetilmesi ve bu riskten kaçınılması ihtiyacını doğurmaktadır. Bu çalışma, Erzincan Üniversitesine bağlı, meslek yüksekokullarında çalışan akademisyenlerin, çalışma becerilerine etki eden etkenleri anlamak ve risk algılarını araştırmak üzere yapılmıştır. Çalışma, Erzincan üniversitesine bağlı bütün meslek yüksekokullarında çalışan akademisyenlerle yapılmıştır. Çalışma da, veri toplama aracı olarak literatür bilgisi doğrultusunda, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Anket çalışması meslek yüksekokullarında görev yapan tüm akademik personele dağıtılmış, araştırma için 103 anket değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmada; Faktör Analizi, T Testi, Korelasyon Analizi ve Anova Analizi kullanılmıştır. Ankete uygulanan güvenilirlik analizi sonucu 40 değişkenden 12’si elenmiş ve faktör analizine 28 değişken sokulmuştur. Ölçeğin alpha katsayısı 0,867 olarak tespit edilerek özdeğeri 1’den büyük 4 faktör elde edilmiştir.  

Risk has become an inevitable element of both the business and everyday life in economic and social structure. The existence of risk creates uncertainty and also the need for risk management and avoidance. This study aimed to explore the factors which affect the working skills of academicians working at vocational schools of Erzincan University and also to investigate the academicians’ perceptions and practices of risk. The study was conducted with all the academicians working at the vocational schools of Erzincan University. As a data collection tool, a questionnaire developed by the researcher within the light of literature was used in the study. The questionnaire was given all academicians working in vocational schools and 103 of them were evaluated for research. The data were analysed with SPSS 22 program. Factor Analysis, T Test, Correlation Analyses and Anova Analyses were carried out in the study. Conclusion and suggestions have been presented for other related studies. According to reliability analysis, 12 of 40 variables was eliminated and 28 variables was evaluated in factor analyses. The alpha coefficient of the scale was found 0.867 and four factors greater than the eigenvalue of 1 were obtained.