La théâtralité et son exploitation en classe de FLE


GENÇ H. N., AKDOĞAN ÖZTÜRK S.

Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, sa.19, ss.71-94, 2009 (Hakemli Dergi)

Özet

Çalışmamızda Fransızca’yı ele aldığımız bu makale aracılığıyla, yabancı dil öğrenim/öğretiminde tiyatrosallığın ne anlam taşıdığını, pekçok boyutta ortaya koymaya çalıştık. Öncelikle şu sorulara yanıt bulmaya çalıştık: Neden tiyatrosallığı kullanmalı, onu diğer öğrenim/öğretim tekniklerinden ayıran nedir ve yabancı dil olarak Fransızca’nın öğretimine katkıları nelerdir ? Daha sonra, daha çok uygulamaya dönük bir başka bölümde, yabancı dil olarak Fransızca öğretim dersi için tiyatrosallığın kullanımına dayalı örnek bir izlence düzenleyerek yabancı dil sınıfında uygulanabilir tiyatro tekniklerini sunmaya çalıştık. Kuşkusuz böylesi bir kullanım örnekçesinin amacı kesin bir ders örneği empoze etmek değil, dil öğretmenlerine öğrenenlerin yaşı, dilsel ve iletişimsel düzey ve gereksinimlerine göre değişebilen her zaman kullanıp geliştirebilecekleri bir bakış açısı sunmaktır.

Anahtar sözcükler: tiyatrosallık, öğrenim/öğretim, yabancı dil olarak Fransızca, tiyatro tekniği.