Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri


Creative Commons License

Uludağ E.

Yazılı ve Sözlü Anlatım, Calp M., Editör, Lisans, İstanbul, ss.140-167, 2005

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2005
  • Yayınevi: Lisans
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.140-167
  • Editörler: Calp M., Editör
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Dil bir anlaşma aracıdır ve kişiler arası iletişimin sağlam temeller üzerine oturması dilin etkili kullanımına bağlıdır. Dilin etkili kullanımı, temel dil becerileri olarak kabul edilen dinleme, okuma, konuşma ve yazma beceri alanlarında elde edilen kazanımlara ve bu becerilerinin bir bütünlük içinde geliştirilmesine bağlıdır. Dilin etkili kullanımı, bir taraftan kişilerin toplum içinde diğer kişilerle iyi bir iletişim kurmasını sağlarken, öte yandan kişinin içinde bulunduğu topluma uyumunu da sağlar.

Öğrenme ve öğretme bir iletişim işi olduğuna göre, okuduğunu ya da dinlediğini anlayamayan, bilgi, düşünce ve duygularını sözle ve yazıyla anlatamayan bir kişinin hayatın hiçbir aşamasında başarılı olması mümkün değildir.


Sözlü ve Yazılı Anlatım etkinliklerini bir bilgi aktarımı dersi olarak değil, beceri kazandırma dersi olarak görmek gerekir. Dil kullanımı, bir psiko-motor beceri alanıdır. Dili etkili ve canlı kullanma, hem zihinsel olgunlaşmaya hem de konuşma ve yazmayla ilgili becerilerin mekanikleştirilmesine bağlıdır. Bu bakımdan bu kitaptan elde edilen teorik bilgiler, uygulama ve alıştırmalarla desteklenmelidir.

Dil bir anlaşma aracıdır ve kişiler arası iletişimin sağlam temeller üzerine oturması dilin etkili kullanımına bağlıdır. Dilin etkili kullanımı, temel dil becerileri olarak kabul edilen dinleme, okuma, konuşma ve yazma beceri alanlarında elde edilen kazanımlara ve bu becerilerinin bir bütünlük içinde geliştirilmesine bağlıdır. Dilin etkili kullanımı, bir taraftan kişilerin toplum içinde diğer kişilerle iyi bir iletişim kurmasını sağlarken, öte yandan kişinin içinde bulunduğu topluma uyumunu da sağlar.

Öğrenme ve öğretme bir iletişim işi olduğuna göre, okuduğunu ya da dinlediğini anlayamayan, bilgi, düşünce ve duygularını sözle ve yazıyla anlatamayan bir kişinin hayatın hiçbir aşamasında başarılı olması mümkün değildir.


Sözlü ve Yazılı Anlatım etkinliklerini bir bilgi aktarımı dersi olarak değil, beceri kazandırma dersi olarak görmek gerekir. Dil kullanımı, bir psiko-motor beceri alanıdır. Dili etkili ve canlı kullanma, hem zihinsel olgunlaşmaya hem de konuşma ve yazmayla ilgili becerilerin mekanikleştirilmesine bağlıdır. Bu bakımdan bu kitaptan elde edilen teorik bilgiler, uygulama ve alıştırmalarla desteklenmelidir.