ULUSLARARASI ERZİNCAN SEMPOZYUMU, Erzincan, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2016, cilt.2, ss.51-59, (Tam Metin Bildiri)
Zanaat araçları, yöntemi, elemanları ve ilkelerinin güzel sanatlarda kullanılması 1950'lerin sonlarında iki şekilde başlamıştır. Biri zanaatın malzeme ve tekniğine yönelen sanatçılar, diğeri ise güzel sanatların araçlarını ve amaçlarını zanaat için kullanmak isteyen zanaatkarlar.
Bu araştırmanın amacı, dünyada zanaat araçlarının ya da sanatın amaç ve araçlarının biri biri yerine kullanılma olanaklarını sanat tarihindeki örnekleri ile ortaya koymak ve Erzincan bakır işlemeciliği özelinde zanaat olarak sanatsal ifadeden faydalanabilme yollarının aranması olanaklarını sanat tarihinden alınan örneklerle değerlendirmektir.
Araştırmanın amacına uygun olarak araştırmanın Yöntemi, nitel bir araştırmadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kapsamında gözlem, görüşme, döküman analizi gibi nitel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı, algıların ve olayların doğal ortamında ortaya konmasına yönelik, nitel bir sürecin izlendiği bir araştırmadır.
Erzincan bakır işlemeciliğinin sanatsal yaklaşımlarla yeniden değerlendirilmesinin işlemecilik zanaatının önünü açabileceği, sanat tarihindeki örnekleri ile sanat ve zanaatın birlikteliğinin Erzincan bakır işlemeciliği için bir çıkış olma potansiyelinin bulunduğu araştırmanın bulguları arasındadır.
Anahtar Kelimeler: Art, craft, Erzincan Bakır İşlemeciliği
Use of craft tools, its method and principles in fine arts began in two different ways in the end of 1950s. One of them is the artists who fronted to material and technique of craft and the other is craftsmen who wanted to use tools and aims of fine arts for crafts.
The aim of this study is to reveal the possibility of using crafts tools or aim and tools or art for one another and evaluate the possibility of searching ways of benefiting from artistic expressions as crafts specific to Erzincan coppersmithing.
In accordance with the study, the method of the study is a qualitative one. In this study qualitative data collection methods such as observation, interview and document analysis were used and a qualitative process was followed in order to show the perceptions and events in their natural environment.
They are among the findings of this study that; reassessment of the Erzincan coppersmithing with artistic approaches can pave the way for embroidery craft and the togetherness of art and craft with their samples in history of art has a potential to raise Erzincan coppersmithing.
Keywords: Art, Craft, Erzincan coppersmithing