4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Erzincan Örneği)


Creative Commons License

Bahar H. H., Birol N., Özkaya F.

Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.13, sa.1, ss.1-23, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 13 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-23
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmanın amacı, İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programına ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmek ve bu görüşlerin seçilmiş bazı değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemektir. Veriler Erzincan merkez ilçesi ve bağlı köylerde görev yapan 150 ilköğretim sınıf öğretmeninden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile araştırmacılar tarafından geliştirilen değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenler programı amaçlar, içerik, öğretim süreçleri, ölçme-değerlendirme ve programın geneli olmak üzere beş bölümde değerlendirmiştir. Öğretmenlerin programı genelde iyi olarak değerlendirdiği belirlenmiştir. Program ile ilgili öğretmen görüşleri öğretmenlerin cinsiyet ve görev yerine göre değişmezken, bazı alt boyutlara ilişkin görüşleri öğretmenlerin mesleki kıdem, kursa katılma ve programı inceleme durumuna göre farklı bulunmuştur.

Anahtar kelimeler: Öğretim programı, ilköğretim 4. sınıf, sosyal bilgiler, öğretmen görüşleri

The aim of this study was to determine of teacher opinions relating to curriculum of fourth grade of primary school social studies curriculum and to find out any differences their opinions taking into account their some features. Data were obtained from 150 primary school teachers who served in Erzincan province. The personal information form and curriculum evaluated form that developed by the researchers was to collect data. Primary schools teachers was evaluated the curriculum as to objectives, content, teaching processes, measurement and evaluation with all over the curriculum. Primary school teachers were evaluated the social studies curriculum generally well. Teachers opinions relating to curriculum were not differ connect with gender and working place, but some opinions relating to sub-dimensions were differ connect with seniority, to attend the course and program review. Key words: curriculum, primary school fourth grade, social studies, teacher opinions.