Journal of Arts and Sciences, cilt.7, ss.97-114, 2007 (Hakemli Dergi)
Araşt›rma, Atatürk Üniversitesi bünyesinde öğretim yapan, Kaz›m Karabekir Eğitim Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi ve Hemşirelik Yüksek Okulu’nda yap›lm›şt›r. Anket toplam 480 öğrenciye uygulanmştır. Kan bağışı konusundaki bilgileri, tutumları ve alan bilgilerinin bu bilgi ve tutumlara ne derece etki ettiğini anlamak için frekans ve X2 testi yap›lm›ş ve önemlilik dereceleri tespit edilmiştir (p<0,05). Öğrencilerin Türkiye ortalamas›n›n (on binde 15) çok üzerinde (%7,5) düzenli kan verdiği anlaş›lmaktad›r. Tutum ifadelerinde ‘‘kan bağ›ş›yla ilgili medyadaki haberler, bu konudaki düşüncelerinizi
olumlu yönde etkiler mi?’’ ve ‘‘kan bağ›ş›n› art›rmak için devlet veya özel sağl›k kuruluşlar› tarafı ndan ödeme yap›l›rsa kan bağ›şlar m›s›n›z?’’ gibi ifadelerde istatistikî olarak önemlilikler tespit edilmiştir. Diğer birçok bilgi sorusunda ise hemşirelik ve biyoloji öğrencilerinin cevaplar› birbirine yakın olmas›na rağmen, sınıf öğretmenliği öğrencilerinde oldukça düşük olduğu görülmüştür.