Taştimur Temiz C., Akın E.(Yürütücü)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2019 - 2020
Gelişen teknoloji ve bu teknolojiye olan erişim imkânlarının artması ile birlikte, var olan bilginin daha da zenginleştirilerek sunulması ve bilgiye anlam kazandırılması üzerine çalışmalar günümüzde ivme kazanmıştır. Bu bağlamda ortaya çıkan en son trend şüphesiz ki Sanal Gerçeklik(VR) ve Arttırılmış Gerçeklik(AR) teknolojileridir. Arttırılmış Gerçeklik, insan-makine etkileşimini, görsel ve işitsel iletişimle yetinmeyip, hissetme yoluyla artırmaya çalışan bir teknolojidir. Bu teknoloji; savunma sanayi, tıp ve endüstri gibi alanlarda öncelikli olarak kullanılmaya başlanmış olsa da ilerleyen yıllarda mobil teknolojilerin gelişmesiyle birlikte alışveriş, eğlence, eğitim, mühendislik, sanat, mimari alanlarında da giderek daha geniş bir kullanıma yayılmaya başlamıştır. Eğitim uygulamarında kullanılış amacı, özellikle öğrenilmesi güç ve tehlikeli olan konuların daha çok güvenli ve daha az maliyetle, uygulamalı ve etkileşim içerisinde gerçekleştirilmesini sağlamaktır. Yapılmasını hedeflediğimiz 3 aşamalı bu projede öncelikli amaç, sanal bir ortamın oluşturulmasını sağlamak ve oluşturulan bu sanal ortam üzerinde bir Asenkron motorun çalışma prensibinin anlatılması olacak. Bir sonraki aşamada sanal olarak bir çalışma atölyesi tasarımı gerçekleştirilecek ve bu atölye üzerinde tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi araç gereçler kullanılarak bir Asenkron motorun parçalarının nasıl sökülüp takılacağı önce animasyon olarak gösterilecek sonra öğrenci tarafından montaj ve demonte yapılmasını istenecek. Bu işlemlerin belli bir sürede ve tekniğine uygun olarak yapılıp yapılmadığının kontrolü sağlanacak. Bu testleri geçen öğrenci son aşamada, gerçek hayatta simülasyon benzeri bir ortam ile montaj ve demonte işlemlerini yapıp/yapamadığı ve sanal ortamın amacına ulaşıp/ulaşmadığı irdelenecektir/incelenecektir.