Ortaokul öğrencilerinin bazı noktalama işaretlerini ve yazım kurallarını uygulayabilme düzeyleri (İstanbul örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Derya Yıldırım

Danışman: Erdoğan Uludağ

Özet:

 

Bu araştırma ortaokul öğrencilerin noktalama işaretlerini kullanma ve yazım kurallarını uygulama beceri düzeylerini belirlemek üzerine hazırlanmıştır. Çalışmada İstanbul’da bulunan bir okulun 5, 6, 7 ve 8. sınıfında okuyan 404 öğrenciyi kapsayan bir istatistik çalışmasıyla elde edilen veriler kullanılmıştır. Bu veriler, ayrıntılı biçimde, tablolar ve açıklamalar hâlinde sunulmuştur.

Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma ve yazım kurallarını uygulama becerilerinde farklılıklar tespit edilmiştir.