Halk eğitimi merkezlerinde düzenlenen kurslara katılan kursiyerlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, katılım amaçları ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesi (Erzincan örneği)


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nurten SELÇUK

Danışman: Nurettin Birol

Özet:

Bu araştırmanın amacı, halk eğitimi merkezlerinde düzenlenen kurslara katılan kursiyerlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, katılım amaçları ve memnuniyet düzeylerinin tespit edilmesidir. Araştırmanın evreni, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Erzincan ilinde faaliyet gösteren halk eğitim merkezlerinde açılan sosyalkültürel ve mesleki-teknik ağırlıklı kurslara katılan 672 kursiyerdir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verilerinin elde edilmesi için anket formu kullanılmıştır. Anket formunda “Kişisel Bilgi Formu”, “Kurslara Katılma Sebepleri” “Kursiyer Memnuniyet Anketi” ve “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmamızda elde edilen veriler SPSS 20.0 istatistik paket programına girilerek veriler analiz edilmiştir. Araştırma verilerin değerlendirilmesinde frekans ve yüzde, Ki-kare analizi, ortalama, medyan, mod, çarpıklık ve basıklık değerleri, Independent Samples t-Testi ve ANOVA Testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda halk eğitim merkezlerinde verilmekte olan kurslara devam eden kursiyerlerin meslek edinme, günlük yaşamlarında değişiklik yapma düşüncesi, kurslara katılarak yaşadığı stres ve sıkıntılı durumdan kurtulma, kişisel özelliklerini III geliştirme, çevresi tarafından takdir edilme, yeni insanlarla tanışma isteği günlük yaşamda değişiklik yapma isteği gibi nedenlerin oldukları belirlenmiştir. Kursiyerler, halk eğitim merkezindeki kurslardan, yöneticilerin tutumları, öğretmenlerin yeterli olmaları, kursta anlatılan konuları anlayabilme, kursların kendilerinin ve toplumun beklentilerini karşılayabildiği, çalışma hayatlarına katkı sağladığı düşüncelerinden dolayı kurslardan memnun oldukları tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca kursiyerlerin medeni durumları, çocukları olma durumları, eğitim durumları, daha önce halk eğitimi merkezlerinin açtığı kursa katılma durumları, katıldıkları kurs türü, farklı bir konuda başka bir kursa katılmayı düşünme durumları ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında anlamlı ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimler: Halk Eğitim Merkezi, Yaşam Boyu Öğrenme, Yetişkin Eğitimi, Yaygın Eğitim